Az elmúlt hetekben-hónapokban a TikTokkal kapcsolatban leginkább arról lehetett olvasni, hogy betiltják, vagy be tervezik tiltani azt - hol egyetemeken, hol az Európai Bizottságnál, hol egy teljes amerikai államban. Most azonban végre valami más is történik a rövid videóiról ismert platform körül: egy ügynökség, amely a weboldala szerint a Disney-nek, az Amazonnak és a Netflixnek is dolgozott, ezer dollárt kínál azért, hogy néhány szerencsés vagy rátermett tíz órán keresztül böngéssze a szolgáltatást. A Gizmodón olvasható hír kiemeli: a Ubiquitous tavaly már indított egy hasonló akciót, igaz, akkor feleennyi pénzért, illetve különböző utalványokért és egy-két kütyüért cserébe.
Vagyis az egész kezdeményezést inkább érdemes az ügynökséget népszerűsítő kampányként kezelni, mint egy komoly állásajánlatként,
igaz, háromszázötvenezer forintot kapni tiktokozásért így sem rossz üzlet. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ez sokaknak nem igényel túl nagy erőfeszítést: a gyerekek és a tinik napi több mint másfél órát töltenek görgetéssel, a felnőttek ennek körülbelül a felét. A kiírás szerint a munkának nem feltétele az amerikai állampolgárság, csak a betöltött tizennyolcadik év és a trendérzékenység. A jelentkezéshez május végéig meg kell írni legfeljebb száz szóban, angolul, hogy miért mi volnánk a legmegfelelőbbek a feladatra - valószínűleg azon kívül, hogy nagyon szívesen elköltenénk ennyi pénzt.
(Borítókép: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)