A napelemes energiatermelő rendszert telepíteni szándékozók fellélegezhetnek: egyelőre nem változnak a házi kiserőművek hálózatba kapcsolásának feltételei. Ez azt jelenti, hogy a korábban lebegtetett június 30-i határidő határozatlan időre kitolódott. Aki most szereltet fel a házára napelemet, esetleg a lakótársakkal közösen dönt ilyen beruházásról, továbbra is számíthat rá, hogy az energiaszolgáltató a korábbi elszámolási rendszerben veszi majd át tőle az energiát.
A kormány utolsó pillanatban kiadott, a korábbi vonatkozó rendeleteket semmissé tévő rendelete értelmében a háztartási méretű napelemes rendszerek által termelt elektromos energia, amit az oda-vissza mérő villanyóra mér, továbbra is egész évben "lefogyasztható" lesz: a napsütéses nyári órákban megtermelt 1 kWh, a hálózatra feltöltött energiáért cserébe télen, sötétben is 1 kWh energiát fogyaszthat el, akinek van napelemes rendszere. (Ezt hívják a közbeszédben szaldós elszámolásnak.) A mai árak, költségek mellett ez azt jelenti, hogy aki egy 20-25 évig biztosan termelő napelemes rendszert szereltet a házára, kb. 7-10 év megtérülés után némi karbantartási költséget leszámítva legalább két-két és fél évtizeden át "ingyen" kaphatja az áramot.
Az EU-ban jelenlegi tudomásunk szerint 2024-ig nem lesz központi rendelkezés ennek az elszámolási rendszernek a megváltoztatásáról, utána viszont az energiaszolgáltatók Európa-szerte jogosultak lesznek szabad elszámolást alkalmazni az új belépők által a hálózatra töltött energia átvételével kapcsolatban. Ez a változás nagyban kihat majd a napelemes rendszerek megtérülési idejére: ha csúcsidőszakban csak nyomott áron lehet "eladni" az áramot, lassabban jön vissza a rendszer ára. Ezt a hatást viszont hosszú távon valószínűleg kompenzálja majd részben az elektromos autók akkumulátorának pufferként való használata, részben a háztartási energiatárolók olcsóbbá válása és elterjedése. Így aki szeretne, várhatóan továbbra is gazdaságosan tud majd háztartási napelemes kiserőművet telepíteni és működtetni saját energiaellátása egy részének fedezésére.
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR