Megépült az első, Amur folyón átívelő vasúti híd Kína és Oroszország között

2021 / 08 / 18 / Bobák Zsófia
Megépült az első, Amur folyón átívelő vasúti híd Kína és Oroszország között
Egy hét múlva halad át az első vonat az oroszországi Nyizsnyeleninszkoje településéről a kínai Tungcsiangba a hídon át, a jövő évtől kezdve évente 21 millió tonna árut szállíthatnak és 1,5 millió utas utazhat a vasútvonalon az Amur felett.

Az Amuron, vagy kínai nevén a Hejlungcsiang (Fekete Sárkány) folyón átívelő híd építése hosszas késlekedéssel kezdődött, de végül 2019-re az orosz oldalon is elkészült, kedden pedig a sínpálya építését is befejezték, ezzel hamarosan elindulhat a közlekedés a két ország között az első, folyón átívelő, kínai-orosz vasúti hídon át.

A híd építéséről több mint egy évtizede, 2008-ban egyeztek meg a két ország kormányainak képviselői, de a munkálatok kezdetét többször is elhalasztották. A 2215 méter hosszú híd kínai szakaszát (1886 méter) 2018-ra fejezték be, az orosz szakasz (329 méter) egy évvel később épült fel, de az átadás, valamint a sínek lefektetése még váratott magára. A vasúti pálya két részből áll: egy normál nyomtávolságú (1435 mm) vágányból, melyen a kínai vonatok közlekednek majd és egy széles nyomtávolságú (1520 mm) vágányból, ezen az orosz vonatok haladnak. A hidat a többi közlekedési vonallal összekapcsoló teljes hálózat 19.9 km hosszúságú a Russia Briefing leírása szerint, az orosz vonatok nagyjából 15 kilométert tesznek majd meg az átkelés után, mielőtt megérkeznek a szállítmányukkal a pályaudvarra, ahol átrakodják azt a kínai vasúti kocsikba.

A hálózaton elsősorban vasércet fognak szállítani Oroszországból Kína legnagyobb acélkohóiba, az út ezzel 1040 kilométerről 233 kilométerre rövidül a Global Times elmondása szerint, de másfajta ásványokat, illetve olajat és gázt is fuvaroznak majd a vonalon, ezzel erősítik a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatokat. Lin Junghan, a híd kivitelezéséért felelős projektmenedzser elmondta: az első vonat augusztus második felében halad majd keresztül a vágányokon, ha pedig a teszt során mindent rendben találnak, még idén megnyitják a vonalat és a rendszeres közlekedés jövőre elindulhat.

Az Amur folyón egyébként nem ez az első átjáró, amellyel a Kína és Oroszország közötti összeköttetést megvalósítják: 2019-ben lett készen a Blagovescsenszk és Hejhe közti híd, amelyen az áthaladó autósforgalmat bonyolítják.

(Fotó: Getty Images/VCG)

További cikkek a témában:

Miért nem épült még híd az Egyesült Államok és Oroszország között? A terv már több mint egy évszázada napirenden van, bár az utóbbi időben már nem is annyira hídban, inkább alagútban gondolkodnak.
Kína és Oroszország közösen terveznek kutatóállomásokat a Holdra – akár az égitest felszínére is A tervet az együttműködésről tegnap jelentették be, de a két ország között az űrkutatással kapcsolatos kooperáció nem áll meg itt.
Futurisztikus körvasút épül Budapesten A vonal Kelenföld és a Népliget között létesít közvetlen összeköttetést, ami a várakozások szerint jelentősen lökést adhat a külvárosok és a főváros közlekedésének is.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A generatív AI az emlékeket alakítja sosemvolt fényképekké
A generatív AI az emlékeket alakítja sosemvolt fényképekké
Régi, kedves emlékeinkről sosem készült fénykép? Annyi gond legyen, a generatív mesterséges intelligencia ezt is megoldja.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.