A Magyar Telekom Csoport úgy értékelte, hogy a világjárvány által kiszámíthatatlanabbá tett körülmények ellenére fenntarthatósági célkitűzéseik stabilan teljesültek, és 2020-ban negyedik ötéves fenntarthatósági stratégiájukat is sikeresen zárták.
„Bár a koronavírus-járvány érkezésére senki sem számíthatott, utólag pontosan látjuk, hogy a krízis szorosan összefügg a természet és civilizációnk viszonyával, így minden korábbinál határozottabban mutat rá a fenntarthatósággal kapcsolatos kollektív felelősségünkre.” - mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
A Magyar Telekom 2016-ban indította el negyedik fenntarthatósági stratégiáját, BE SMARTER! néven. A vállalatcsoport fő célkitűzései a program indításakor a klímavédelem, az edukáció, valamint digitális fenntarthatóság voltak, majd 2018-ban ezekhez hozzávették a sokszínűséget is. A 2020-as évben előtérbe kerültek a digitális és online megoldások a világban, addig nem tapasztalt mértékben megnőtt az online adatforgalom és az online töltött idő, mely egyaránt magában foglalta a munkát, a tanulást, a kapcsolattartást és a szórakozást.
Gyakorlatilag az egyik napról a másikra majdnem mindenki életének majdnem minden aspektusa az online térbe költözött.
A tavalyi év végére a Magyar Telekom Csoport az éves CO2 kibocsátását 100 ezer tonna alá szorította, egészen pontosan 85 400 tonna CO2 értéken álltak meg, és ez volt a hatodik olyan évük melyben a magyarországi villamosenergia-szükségletüket 100 százalékban megújuló energiaforrásból biztosították.
Az ügyfeleik klímatudatosságának növelése érdekében 2019-ben elindították az ExtraNet Zöld 1 GB adatbővítő opciót, melynek megvásárlásával kizárólag megújuló energia felhasználása által biztosított adatforgalmi keretet vehetünk, a "normál" árnál drágábban. Az edukációt célzó LegyélTeis! programok, és a digitális edukációs célú tartalmak, több mint 2,5 millió emberhez jutottak el Magyarországon.
Tavaly a Magyar Telekom bevételeinek 35,6 százaléka származott fenntarthatóság felé mutatónak értékelt termékekből és szolgáltatásokból, az innovációs költések pedig száz százalékban társadalmi és/vagy környezeti hasznosságúak voltak.
2020-ban több mint 50 smart city és smart agriculture megoldást is megvalósítottak. A sokszínűségi stratégia mentén főképp a diszkriminációmentességre került hangsúly, és a hátrányos helyzetű munkavállalói csoportok esélyegyenlőségének javításán dolgoztak. A nemek közötti esélyegyenlőség érdekében a Telekom csoport felsővezetésében már 50-50 százalék a nemek aránya, míg a női vezetők aránya a vállalaton belül 27 százalék.
Még 2021-ben új fenntarthatósági stratégiát dolgoznak ki új célokkal, melyeket jelenleg még nem hoztak nyilvánosságra. A most zárult ciklus további eredményeiről szóló fenntarthatósági jelentés innen tölthető le.
(Forrás: Telekom Kép: Unsplash)