A Jet Suit rakétahátizsákot gyártó Gravity Industries és Dubaj sporttanácsa egy hónappal ezelőtt jelentették be, hogy útjára indítják a Jet Suit Race Series elnevezésű versenyprogramot, ami az első nagyobb Jet Suit megmérettetés lesz és amelynek során a cég jetpackjeit viselik majd a résztvevők. Korábban sor került már egy hasonló eseményre a tavalyi Forma 1-es osztrák nagydíj alatt, de akkor csak három pilóta állt rajthoz és a futam inkább bemutató jellegű volt.
A február 28-án zajló rendezvény már valódi versenyre hasonlított, amelyen a versenyzőknek a víz felett szállva kellett a bóják által kijelölt pályán manőverezniük és ahol az első helyezettet díjazták is. Ahogyan az osztrák programon, úgy most történt egy kisebb baleset: az Egyesült Arab Emírségek pilótája a vízbe zuhant, de nem sérült meg. Az Associated Press beszámolója szerint a versenyző 12 nappal az esemény előtt kezdte meg a felkészülést és a Jet Suittal való gyakorlást. Az első helyet a brit Issa Klafon szerezte meg, aki egy arany színű rakétahátizsákot formázó trófeát emelhetett a magasba.
A Gravity Industries a Jet Suitokat gyakran alkalmazza ehhez hasonló látványos bemutatók során, de az eszközök célja az elképzelések szerint nem korlátozódik a szórakoztatásra, a rakétahátizsákok gyakorlati jelleggel is bírnak: mentési munkákhoz vagy katonai alkalmazásokhoz is használhatóak, hogy a nehezen megközelíthető terepeken a felszíni közlekedésnél gyorsabb és a más típusú légi járműveknél könnyebben bevethető segítséget biztosítsanak. Richard Browning, a Gravity Industries alapítója annak lehetőségét azonban kizárta egy, a Rakétának adott 2021-es interjújában, hogy a Jet Suitot hétköznapi közlekedési eszközként lehetne használni, szerinte már csak a fülsiketítő zajjal járó működése miatt sem alkalmas erre a feladatra.
(Fotó: Waleed Zein/Anadolu/Getty Images)