A program lényege, hogy a jármű minden elemét – a fényszórótól a padlópanelig – újragondolják a cirkuláris gazdaság elvei alapján. A kérdés immár nem az, hogyan legyen tartós egy alkatrész, hanem az, hogyan szerelhető szét, hogyan javítható és hogyan válik újra nyersanyaggá. A Mercedes több mint 40 új anyag- és technológiai koncepciót tesztel, amelyek akár 50–90%-os CO₂-csökkentést is eredményezhetnek.
Az újragondolt fényszóró moduláris felépítése, a PET-alapú monoszerkezetek megjelenése, az alumínium és acél gyártásának hidrogénalapú átalakítása, valamint a gumiabroncsokból kinyert pirolízisolaj felhasználása mind azt mutatja, hogy a Mercedes már az alapanyag-szintű gyártástechnológiát is újraírja. A magas újrahasznosított hányadú alumínium például akár 400 kg CO₂-t spórolhat autónként.
A Mercedes-Benz két jövőbemutató tanulmányautója, a Vision EQXX és a Concept AMG GT XX a Tomorrow XX projekt mellett
Az akkumulátor előállítása a legnagyobb környezeti terhelésű folyamat. A Mercedes ezért a cellagyártás zöldítését – megújuló energia, új anód-katód anyagkombinációk, szárazbevonat-technológia – tekinti kulcsterületnek. A Kuppenheimben épülő újrahasznosító üzem már képes lesz a teljes cellaanyag-kört lezárni.
A következő években az elektromos autók közti versenyt a hatótáv helyett a gyártás karbonintenzitása, a körforgásos anyaghasználat és az új energialáncok határozzák meg. A Mercedes ambíciója, hogy a zéró emissziós autó ne csak a használat során legyen tiszta, hanem már a gyártósorról is így guruljon le. A Tomorrow XX ennek az iparági törekvésnek jelenleg az egyik legelőrébb tartó projektje.
Ez is érdekelhet: