Négy- és háromkerekű városi kisautókkal törne be a Kalasnyikov az EV-k piacára

2021 / 11 / 26 / Felkai Ádám
Négy- és háromkerekű városi kisautókkal törne be a Kalasnyikov az EV-k piacára
Talán ezek lesznek a városi autózás AK–47-esei.

Valószínűleg a Kalasnyikov az a cég, melyről a legkevésbé feltételeztük, hogy bevásárlásra és iskolába-óvodába vitelre fabrikál járművet a nagyvárosi szülőknek, illetve a huzatra nem érzékeny egyedülállóknak, de úgy tűnik, hogy az AK–47 gépkarabélyról elhíresült vállalat éppen ebbe az irányba tapogatózik. Mint arról az Interesting Engineering beszámol, a Kalasnyikov az UV–4 nevű négyajtós elektromos járművet még 2018-ban jelentette be. Az UV–4 bár úgy hangzik, mint egy szupertitkos fegyver, ami után James Bond nyomoz, valójában a paraméterei alapján tipikus, európai értelemben vett városi autó: a maximális sebessége 80 km/h és egy feltöltéssel 150 km-t képes megtenni. A kocsi 3,4 m hosszú, 1,5 m széles és 1,7 m magas.

Nemrég azonban felbukkant néhány új kép egy szabadalom részeként az illetékes orosz hivatal nyilvános adatbázisában, így tehát egyre valószínűbb, hogy a koncepciót nem engedte el a cég. Sőt immár a négyajtós változat mellett feltűnt egy kétajtós (pontosabban: kétajtótlan) változat talán azoknak, akik nem tudják kihasználni a négy ülést, ellenben jól bírják azokat a szentpétervári szeleket, melyek szegény Akakij Akakijevics halálát is okozták.

A nyugati kollégáknak nem igazán nyerte el a dizájn a tetszését, az IE újságírója például lényegében egy vidám részektől megfosztott Mario Kartnak nevezte a járműveket, azonban itt a káeurópai miliőben szerintem értékelhető ez az alapvetően ártatlan kisautó, melynek szögletes formavilágából azonban valahogy mégis előbukik a hadászati jelleg. Ráadásul ki tudja, talán az ajtókat is azért spórolták ki a kétszemélyes változatból, hogy könnyebben lehessen leadni egy-egy sorozatot a tötyörgő a moszkvai dugóban.

(Fotó: Kalasnyikov)

További cikkek a témában:

Az elektromos törpeautó lehet a városi közlekedés sztárja A Microlinót a BMW Isetta ihlette, csak ez ugye elektromos, de hasonlóan pici, városi közlekedésre szánt „nem autó”.

Soha többé nem kell üzemanyagra költeni, jön a napelemekkel felszerelt városi kisautó A Squad mindössze kétmillió forintba kerül, és a tetején elhelyezett napelemeknek köszönhetően napi húsz kilométert is meg tud tenni anélkül, hogy valaha tölteni kéne.

Az autó, ami maga alá húzza a kerekeit, hogy jobban elférjen a városi utcákban A City Transformer kisautója nagy tempónál képes megnövelni, szűk helyeken csökkenteni nyomtávjait.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.