Az autó, ami maga alá húzza a kerekeit, hogy jobban elférjen a városi utcákban

2021 / 09 / 28 / Rácz Tamás
Az autó, ami maga alá húzza a kerekeit, hogy jobban elférjen a városi utcákban
A City Transformer kisautója nagy tempónál képes megnövelni, szűk helyeken csökkenteni nyomtávjait.

A CT1 egy izraeli startup, a City Transformer első terméke. Az alapállapotában mindössze egy méter széles, motorkerékpároknál alig szélesebb törpeautó szuperképessége, hogy nagyobb tempónál képes két oldalra 20-20 centivel kitolni kerekeit, megnövelt nyomtávjával pedig országúti sebességnél is megbízhatóan stabil marad. Behúzott kerekekkel 40, kitolt kerekekkel 90 km/h a jármű elektronikusan limitált végsebessége.

Az egymás mögött elhelyezett székekkel kétszemélyes City Transformer a nagyvárosi közlekedés több problémájára próbál közös választ adni. Járművük parkoláskor alig foglal helyet, de rossz időben is képes egy autó komfortját nyújtani. A kiskocsi természetesen elektromos hajtású, de két darab, egyenként 7,5 kW teljesítményű kerékagymotorja egy normál méretű elektromos autó energiafogyasztásának csak töredékét igényli. Az akkuk nélkül csupán 450 kilogrammot nyomó jármű gyártási karbonlábnyoma és persze nyersanyagigénye is jóval a normál autóké alatt marad.

A CT1-et élőben is láthattuk a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon. A miniautó meglepően komoly, sorozatgyártásra érett termék benyomását keltette, bár a szárnyasajtó lógása nyitáskor-záráskor nem volt valami bizalomgerjesztő.

Beülve már inkább úgy tűnt, hogy a City Transformer elvégezte a házifeladatot. A minőségérzet, az alkatrészek illesztésének precizitása itt már meggyőző volt. A lábtér viszont kellemetlenül zsúfolt, két lábnak és két pedálnak kicsit szűk itt a hely:


Ijesztően keskeny, amikor behúzza a kerekeit

A City Transformer már vesz fel előrendeléseket a kiskocsira. Úgy tervezik, jövőre már megkezdik kisebb kontingensek kiszállítását flottaüzemeltetők részére, a magánvásárlók pedig 2024-ben vehetik majd meg a CT1-et.

További cikkek a témában:

A Harley-Davidson elektromos kerékpárját a legelső, 1903-as Harley ihlette A motorokkerékpár-csodákról elhíresült cég környezetbarátabb, valamint a városi közlekedés szempontjából praktikusabb termékeket is bevezet.
Oké, hogy elektromos, de mi hajtja? Képbe hozunk a hibrid bringákkal Ortodox bringások körében könnyebb egy gyilkosságot felvállalni, mint egy rásegítős gépet, aki viszont próbálta, esküszik rá. De mi az az elektromos bringa?
Bicikliteszt ABS-szel, 45 km/h-s utazótempóval és elektromos sebváltóval A Stromer ST5 ABS a világ első blokkolásgátlóval felszerelt fast e-bike-ja. Münchenben tekertünk vele egyet.


"Mint egy párásító kerekekkel" - a Kawasaki bemutatta hidrogénhajtású motorját
A motorkerékpár nagyon alacsony kibocsátású, nagyrészt csak víz keletkezik a használata közben.
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.