A világ kutatói munkájuk miatt sokat kell, hogy utazzanak, de ezeknek az utaknak a megszervezése, különösen, ha a környzettudatosság jegyében a karbonlábnyomuk csökkentésére is oda szeretnének figyelni, sokszor kihívást jelent. Az elmúlt időkben többször is volt rá példa, hogy egy-egy klímakonferenciára inkább a vonatutat, vagy a vitorlás közlekedést választották a résztvevők, inkább, mint hogy a környezetszennyző repülőgépekkel utazzanak, azonban ez sokkal hosszadalmasabb, időigényesebb és fárasztóbb alternatívát jelent.
A kutatók számára a hajós közlekedés ideális megoldást lehet, akkor pedig különösen, ha a hajó a legújabb technológiákkal van felszerelve és környezetbarát módon működik, az Earth300 szuperjacht pedig pontosan ezt kínálja, méghozzá futurisztikus luxuskivitelben. Az Iddes Yachts cég által tervezett jármű külalakja szánt szándékkal szakít a hagyományokkal és ölt teljesen extravagáns formát, a tervezők szándéka ugyanis az, hogy inspirációt nyújtsanak a fedélzeten dolgozóknak.
"Amikor ránéztünk a gömbre, azt szerettük volna, hogy mindenkit arra inspiráljon, hogy megvédje a Földet. Amikor valaki besétál a gömbbe, amely a tudós várost foglalja magában, és érzi a körülötte zajló tudományos munka aktivitását, azt akartuk, hogy ez inspirálja, hogy a globális megoldások alkimistájává váljon."
- mondta Iván Salas Jefferson tervező a hajó bemutatóján. Az említett gömb a jármű tatján található tizenhárom emeletes kutatóközpont, amelyben a tudósok a munkájukat végezhetik és ahol egy kvantumszámítógép is helyet kap majd. A hajó 300 méter hosszú lesz, vagyis nagyobb a Titanicnál is és összesen 160 kutató, 20 diák, 40 VIP vendég és 165 fős személyzet fér el rajta.
A környezettudatosság nevében nukláris energiával fog működni, egy kis méretű folyékony sóolvadékos reaktor szolgáltatja az energiáját. Ezek a reaktorok potenciálisan olcsóbbak és hatékonyabban használják fel az urániumot és tóriumot, de fejlesztésükbe viszonylag kevés cég kezdett bele, többek között a Bill Gates által is támogatott TerraPower is dolgozik azon, hogy kereskedelmi forgalomban megjelenjenek. A jacht, melynek a hajógépészeti architektúráját a NED Project készítette, a tervek szerint 2025-ben indul el első útjára.
(Fotó: Iddes Yachts, Robbreport)
Ez is érdekelhet:
Hatalmas tengerjáró vitorlást tervezett egy svéd cég
Az Oceanbird alig kisebb, mint egy átlagos konténerszállító-hajó, viszont 90%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Elárasztottak minket az elektromos hajók, te is észrevetted?
Elektromos jacht, elektromos motorcsónak, elektromos szörfdeszka: az idei budapesti Boat Show-n minden a hobbihajók villamosításról szól.
Jönnek az elektromos kompok Norvégiában is
A klasszikus dízel tengeri kompokat elkezdték kiváltani az emissziómentes, elektromos hajók Norvégiában.