A Canoo két termékvonallal csatlakozott az amerikai elektromos autós startup-boomhoz. Terveztek egy szögletes villanyfurgont olyan szolgáltatóknak, mint a csomag-kiszállító vagy logisztikai cégek, illetve készítettek néhány elragadó látványtervet egy civil modellről is, amely pickup vagy kisbusz karosszériával is készülhet majd. Ezeket a kocsikat lifestyle-autóknak hívja a cég, az alábbi képeket elnézegetve teljes joggal:
A Canoo a tőzsdén is remekül szerepelt tavaly, az idei év elején viszont pénzügyi nehézségek és néhány kulcspozícióban lévő menedzser távozása miatt bizonytalanná vált a startup sorsa. A Canoo végül sikeresen visszahozta magát a gödörből: új vezetőket igazolt le olyan cégektől, mint például a BMW és tegnap bejelentette, hol építi meg autógyárát.
Oklahoma állam északkeleti részén, egy Pryor nevű kisváros mellett terül el az a 162 hektáros terület, ahol a karosszériaelem-gyártó csarnok, az összeszerelő üzem és a festőcsarnok épül fel, a tervek szerint 2023-ra. A Canoo gyára 2000 embernek ad majd munkát, csúcskapacitása 150 ezer autó évente. A hollandiai gyártás a jövő év végén kezdődhet meg, 2022. második negyedévében egy szerény ezer autós kontingenssel, majd 2023-ban 15 ezer autóval.
Az első Canoo-k elkészültére azonban nem kell még két évet várni. A cég leszerződött a márkafüggetlen holland VDL Nedcar autógyártóval a hétüléses kisbuszok bérgyártásról. (A Nedcarnál jelenleg Miniket és BMW-ket szerelnek össze.)
Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre
Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.
Nemsokára az autók váza átalakulhat akkumulátorrá
Kutatók az eddigieknél tízszer jobb hatásfokú strukturális akkumulátort fejlesztettek, a járművek vázába szervesen integrált energiatárolók sokkal könnyebbé és hatékonyabbá tehetik az elektromos járműveket.
Így hasznosul újra a villanyautók akkumulátora a Renault-nál
A használt elektromosautó-akkumulátorok anyagának zártláncú újrahasznosítására indult projekthez csatlakozik a Renault.