A HyperloopTT bejelentése szerint elkezdődött a Hyper Transfer projekt, amelyet az olasz Webuild és Leonardo cégekkel együttműködésben kiviteleznek a CAV (Concessioni Autostradali Venete) megbízásából. A projekt célja, hogy felépítsék az első működő kereskedelmi hyperloopvonalat, ami Velence és Padova között üzemel. A HyperloopTT (Hyperloop Transportation Technologies) biztosítja majd a megfelelő technológiát a rendszerhez, illetve a terveket is ők készítik a prototípus kivitelezéséhez. A HyperloopTT elől jár a hyperloopok fejlesztésében: korábban mutattak már be nagysebességű vonatokat kiszolgáló pályaudvar-koncepciót, vagyis HyperPortot és a Hyperloop Express Freightet is, ami a hyperloopokra alapozott teherszállítási hálózatot takarja.
A hyperloopok a hagyományos vonatoktól eltérően nem nyílt sínpályán, hanem egy ritkított levegőjű csőrendszerben haladnak mágneses lebegéssel, amelyben a súrlódás majdnem teljes hiánya miatt extrém sebességre gyorsulhatnak és elérhetik akár az 1000 km/h feletti sebességet is. A járművet a hyperloop koncepciójának megalkotója, Elon Musk az ötödik közlekedési formának nevezte és a terveket közzétéve bárki számára lehetővé tette a megépítését. Számos cég bele is kezdett a fejlesztésekbe és több helyen tesztpályákat is létrehoztak az egyelőre még alacsonyabb sebességgel közlekedő szerelvények vizsgálatára, de az eredetileg elképzelt tempóval haladó, vákuumcsövekben száguldó hyperloopok még sehol sem születtek meg.
Az európai hyperloop-fejlesztések a Hyper Transfer projektnek köszönhetően nagy lendületet kaphatnak és a résztvevő cégek eltökélt szándéka, hogy megvalósítsák az első kereskedelmi hyperloopot a kontinensen. A Hyper Transfer csak prototípusnak készül és rövid távú hálózatként működik a Velence és Padova közötti szakaszon, de ha minden a tervek szerint alakul, bizonyíthatja a különleges közlekedési forma működőképességét. A járatok embereket és csomagokat is szállítanak majd és környezetbarát, kibocsátásmentes módon szolgálják a környék utas-, és teherforgalomát.
A Hyper Transfer projekt első szakaszában a megvalósíthatósági tanulmányt készítik el a cégek, majd a következő fázisban hozzák létre a részletes terveket és kezdik meg az építkezést, tesztelést és engedélyeztetést. Az olasz hyperloop előtt még hosszú út áll, de a HyperloopTT vezérigazgatójának, Andrés de Leónnak elmondása szerint ez lehet az első a később épülő hyperloopok sorában.
(Fotó: HyperloopTT)