Olyan kép készült a Jupiterről és a holdjairól, hogy azt hitték, hamisítvány

2020 / 11 / 27 / Felkai Ádám
Olyan kép készült a Jupiterről és a holdjairól, hogy azt hitték, hamisítvány
A képet a Földön készítették idén nyáron, és nem csak a Jupiter, de a holdjai is remekül látszódnak rajta.

A képen a nagy világos pont maga a Jupiter, a Naprendszer legnagyobb bolygója. A planéta ugyan bőven el van látva holdakkal – 79 holdja ismert –, ám a képen a négy legnagyobb ragyog gyöngysorként. Ezek nevei: Io, Europa, Callisto és Ganymedes. A kép készítője Bill Dunford, aki a NASA Jet Propulsion Laboratory-nak dolgozik: a közösségi oldalakra feltöltött tartalmakért felelős. A kép a Utah államban található Brightonban készült idén július 7-én. Mint Dunford elmagyarázta, a négy legnagyobb hold akár egy hétköznapi távcsővel is látható, ám nem árt figyelni arra, hogy a holdak mozgásban vannak, szóval nem mindig fényképezhetőek éppen ebben a helyzetben. Dunford egyébként már készített egy hasonló képet, amit a NASA hivatalos weboldala publikált. (És ez ennek a cikknek a címlapképe és nyitóképe is.)

A kép annyira jól sikerült, hogy sokan arra gyanakodtak a közösségi médiában, hogy valamiképp feljavították. Erről persze szó sincs.

(Címlapkép/nyitókép: NASA/Bill Dunford)

Hatszáz, mostanáig felfedezetlen holdja is lehet a Jupiternek Amióta Galilei rábukkant a Jupiter négy legnagyobb holdjára, azóta a kutatók további hetvenötöt találtak, most pedig úgy tűnik, nagyságrendekkel bővülhet a hivatalos számuk.

Különös fényvillanásokat érzékelt a NASA a Jupiteren Írhatnánk, hogy lidércet látott a Juno űrszonda a Jupiter légkörében, ami bár bizarrul hangzik, de színigaz. Így nevezik ugyanis azt a magaslégköri jelenséget, amit eddig nem sikerült egy idegen planétán sem megfigyelni.

A Jupiter Europa nevű holdja zölden világíthat a sötétben Az Europa jeges felszínét valószínűleg a Jupiter intenzív sugárzása készteti ragyogásra. A hold felszín alatt amely hatalmas, potenciálisan lakható, sós, folyékony víz óceánjait sejtik a kutatók. Nemsokára egy dedikált NASA misszió deríthet majd fényt az Europa rejtélyeire.

Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Újabb szereplő próbálkozik meg a holdra szállással és elpusztíthatatlan időkapszulát is visz a Holdra
Az Intuitive Machines IM-1 missziója szerdán indul és a landolást február 22-én kísérlik meg. A cég Nova-C leszállóegysége többek között a NASA tudományos műszerei szállítja a Holdra és egy időkapszulát.