Tavaly ősszel számoltunk be arról a Rakétán, hogy az EU szerint egyféle töltővel kéne működnie minden kütyünek, vagyis az okostelefonoknak, tableteknek, fényképezőgépeknek, fejhallgatóknak, hordozható hangszóróknak és konzoloknak. Meg is mondták, hogy milyennel: Brüsszelben az apró, kerekített téglalap formájú, szimmetrikus USB-C csatlakozót jelölték ki erre a célra. Az Európai Bizottság szerint évente negyedmilliárd eurót spórolhatnánk azzal, ha nem kéne megvásárolnunk minden eszközünkhöz a vele együtt szállított töltőt, sőt, így tizenegyezer tonnával kevesebb elektronikai hulladékot termelne a tömb. Persze akadnak ellenvélemények is: volt elemző, aki kerek-perec "hülyeségnek" tartja a hasonló előírásokat, és az Apple akkori érvelése szerint is ártana egy ilyen szabály, az innovációnak és a fogyasztóknak egyaránt.
Most azonban úgy tűnik, hogy Tim Cookék beadták a derekukat: a TechCrunch híre szerint már próbálgatják az USB-C csatlakozós telefonokat, illetve azokat az átalakítókat, amelyek lehetővé teszik, hogy a korábbi Lightning-csatlakozós eszközeinket se kelljen kidobnunk a váltás után. Az Apple ugyanis már tíz éve használja ezt a saját fejlesztésű portot, amely az iPhone 5 óta minden telefonjukon, a táblagépeik nagy részén és a fülhallgatóikon is megjelent. Amellett, hogy azt állítják, hogy a csatlakozó robosztusabb és vékonyabb telefonokat eredményez, fontos tudni, hogy a cég pénzt tud szedni azoktól, akik az iPhone-hoz így csatlakozó eszközöket, például töltőket vagy fülhallgatókat gyártanak, a Made For iPhone (MFI) programon keresztül. Az USB-C esetében erre a licenszdíjra nem számíthatnak.
A 9to5Mac írói egyenesen úgy gondolják, hogy mindez egy újabb lépés a portok nélküli iPhone felé, azonban kiemelik: még mindig vannak olyan felhasználók, például a fotósok, operatőrök, akiknek a hatalmas mennyiségű adat továbbításához feltétlenül szükségük van a kábelek biztosította nagy adatátviteli sebességre. Azt sem tartják kizártnak, hogy az alap iPhone modellek vezetékek nélkül fognak működni, míg a Pro készülékeken USB-C port lesz, hasonlóan egyébként az iPadekhez, amelyeknél a belépő szinttel jár együtt a Lightning, míg az Air, a Mini és a Pro már mind USB-C-sek. Sőt, Ming-Csi Kuo, az egyik legmegbízhatóbb Apple-elemző szerint az USB-C telefonokat rövidesen követi a többi kiegészítő, egerestül, fülhallgatóstul. Most már csak vigyáznunk kell arra az egy szem kábelünkre, amellyel minden kütyünket életben tartjuk.
(Borítókép: Mishaal Zahed/Unsplash)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR