A kaliforniai Alef Aeronautics víziója szerint a nem is olyan távoli jövőben az utak felett szálló autókkal való közlekedés örökre, vagy legalábbis hosszú időre megoldja a dugók problémáját és ennek a jövőképnek a megvalósítását egészen gyorsan tervezik megvalósítani: a hagyományos módon az utakon haladó, de vertikális felszállásra és légi közlekedésre is képes Model Zero, valamint a Model A járműveik prototípusait már be is mutatták és előrendelhetővé tették. A tervek szerint 2025-ben kezdődhet a kiszállítás a vásárlókhoz, akik összesen 300 000 dollárért juthatnak hozzá a repülő autókhoz.
A cég vezetője, Jim Dukhovny elképzelése szerint a jelenlegi úthálózatok kétszeresére való kibővítésével csak részben oldódna meg a forgalmi dugók problémája, de ha a járművek egy része tetszés szerint a levegőbe is emelkedhetne a magasban vezető (képzeletbeli) autópályákon folytatva útját, azzal "megoldjuk a közlekedést a következő száz évre". Dukhovny definíciója szerint ahhoz, hogy egy járművet valódi repülő autónak lehessen nevezni, mindössze két kritériumnak kell megfelenie: legyen autó alakú és tudjon vertikálisan felszállni. Így bizonyos eVTOL-ok, például az Alauda Aeronautics repülő versenyautói vagy az Xpeng X2-je (egyelőre) nem tartoznak bele ebbe a kategóriába.
Az Alef Model A járművének hatótávja az úton 321,a levegőben 177 kilométer lesz, míg az ezt követő, fejlettebb típus, a Model Z már ennél több, 643 és 321 kilométeres táv megtételére is képes lesz egyhuzamban. Az elektromos járművek nyolc propellerrel lesznek ellátva, amelyek rejtetten helyezkednek el a karosszéria alatt, a levegő áramlását pedig a felső rész rácsos struktúrája biztosítja. A kabinban a Model A esetében két, a Model Z-nél négy utas befogadására lesz hely. A bemutatón prezentált videó tanúsága szerint az autó repülés közben elfordul majd, miközben a kabinban ülő utasok megtartják pozíciójukat, mivel maga a kabin nem mozdul el a külső résszel együtt, így "az egész autó egy szárnnyá válik" - Dukhovny magyarázata szerint.
(Fotó:Stephen Shankland/CNET)