Repülő Tigrisek szállnak Kína egén hamarosan

2022 / 07 / 31 / Bobák Zsófia
Repülő Tigrisek szállnak Kína egén hamarosan
A Tigris évében bemutatott légi jármű a német autógyártó fejlesztéseinek új irányát képviseli. A Volkswagen nem titkolja, hogy első körben a tehetősebb vásárlók számára lesz csak elérhető az eVTOL.

A Volkswagen Csoport kínai divíziója július 27-én lerántotta a leplet a legújabb, egyelőre még fejlesztés alatt álló járművéről, az elektromos, vertikális fel-, és leszállásra alkalmas eVTOL-ról, ami hivatalosan a V.MO nevet kapta, de már becenevet is találtak neki: a cég Repülő Tigrisként utal rá, egyrészt a fekete-sárga festése miatt, másrészt azért, mert a kínai hagyományok szerint az idei év, amikor a járművet bemutatták, a Tigris éve.

A vállalat a kialakítást a londoni Tangerine stúdióval együtt tervezte meg és a kínai Hunan Sunward Technology gyártó is részt vesz partnerként a fejlesztési munkákban. A járműről egyelőre nem lehet túl sokat tudni: a Volkswagen leírása szerint a 11,2 méter hosszú és 10,6 méter szélességben kinyúló, egymáshoz kapcsolódó szárnyakon elhelyezkedő nyolc rotorral és két hátsó propellerrel meghajtott V.MO körülbelül 200 kilométer hatótávval rendelkezik majd és egyszerre négy fő és csomagjaik szállítására lesz alkalmas.

Az eVTOL repülési tesztjeit jövő nyáron kezdik meg és később, kereskedelmi forgalomban való megjelenésekor, prémium termékként a tehetősebb kínai vásárlóknak szánják, akik magáncélokra használhatják a járműveket.

Az autógyártó vállalatok egyre gyakrabban rugaszkodnak el a talajtól és mutatják be hasonló eVTOL koncepcióikat, a Hyundai Motor Company például a Supernallal tervezi a levegőbe emelkedést, a Honda jövőbeli fejlesztési irányának is részét képezi, a rakéták és avatárok készítése mellett, a légitaxik gyártása, a Renault egy valódi repülő autóval szállt be a versenybe és a Toyota is együttműködik a Joby Aviationnel az eVTOL-ok gyártásában. A cégek az elektromos légi járművekben a fenntartható közlekedés megvalósítása mellett a személyes mobilitás huszonegyedik századi új formáját és a zsúfolt városok közlekedési dugói által kialakított problémák orvoslását látják, abban azonban vannak eltérések a koncepciók között, hogy ezt a megoldást tömegközlekedési célokkal szélesebb réteg számára, vagy csak exkluzívabb szolgáltatásként tervezik-e bevezetni.

(Fotó: Volkswagen AG)

A Renault repülő autója bemutatja, hogyan festhet a közlekedés egy utak nélküli világban Az AIR4 eVTOL-t egyelőre nem közlekedésre szánják, de a modellt tervező cég szerint bepillantást nyújthat abba a jövőbe, ahol az utak már a levegőben vezetnek majd.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
A VMX-1 Obsidian Iceberg hadgyakorlat már egy lehetséges csendes-óceáni hadszíntérre készül, elsősorban Kína ellen.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.