A Volkswagen Csoport kínai divíziója július 27-én lerántotta a leplet a legújabb, egyelőre még fejlesztés alatt álló járművéről, az elektromos, vertikális fel-, és leszállásra alkalmas eVTOL-ról, ami hivatalosan a V.MO nevet kapta, de már becenevet is találtak neki: a cég Repülő Tigrisként utal rá, egyrészt a fekete-sárga festése miatt, másrészt azért, mert a kínai hagyományok szerint az idei év, amikor a járművet bemutatták, a Tigris éve.
A vállalat a kialakítást a londoni Tangerine stúdióval együtt tervezte meg és a kínai Hunan Sunward Technology gyártó is részt vesz partnerként a fejlesztési munkákban. A járműről egyelőre nem lehet túl sokat tudni: a Volkswagen leírása szerint a 11,2 méter hosszú és 10,6 méter szélességben kinyúló, egymáshoz kapcsolódó szárnyakon elhelyezkedő nyolc rotorral és két hátsó propellerrel meghajtott V.MO körülbelül 200 kilométer hatótávval rendelkezik majd és egyszerre négy fő és csomagjaik szállítására lesz alkalmas.
Az eVTOL repülési tesztjeit jövő nyáron kezdik meg és később, kereskedelmi forgalomban való megjelenésekor, prémium termékként a tehetősebb kínai vásárlóknak szánják, akik magáncélokra használhatják a járműveket.
Az autógyártó vállalatok egyre gyakrabban rugaszkodnak el a talajtól és mutatják be hasonló eVTOL koncepcióikat, a Hyundai Motor Company például a Supernallal tervezi a levegőbe emelkedést, a Honda jövőbeli fejlesztési irányának is részét képezi, a rakéták és avatárok készítése mellett, a légitaxik gyártása, a Renault egy valódi repülő autóval szállt be a versenybe és a Toyota is együttműködik a Joby Aviationnel az eVTOL-ok gyártásában. A cégek az elektromos légi járművekben a fenntartható közlekedés megvalósítása mellett a személyes mobilitás huszonegyedik századi új formáját és a zsúfolt városok közlekedési dugói által kialakított problémák orvoslását látják, abban azonban vannak eltérések a koncepciók között, hogy ezt a megoldást tömegközlekedési célokkal szélesebb réteg számára, vagy csak exkluzívabb szolgáltatásként tervezik-e bevezetni.
(Fotó: Volkswagen AG)