Robothal, amely a Mariana-árokban is képes elúszkálgatni

2021 / 03 / 05 / Rácz Tamás
Robothal, amely a Mariana-árokban is képes elúszkálgatni
A robotot egy létező mélytengeri halról mintázta a fejlesztőcsapat.

Kínai kutatók és mérnökök csoportja készítette el azt a lágy testű robotot, amely elvileg a világtenger legmélyebb pontján is képes működni. A robot elkészítésénél és mozgásának megtervezésénél egy mélytengeri halcsalád, a "csigahal" (snailfish, Liparidae) fajainak felépítését vették alapul.

Egy próbaúszás 3,2 kilométeres mélységben:

A robot egy kísérlet során 45 percen keresztül volt képes mozogni a Mariana-árok 10,6 kilométeres mélységében. Ebben a kísérletben a gépet nem engedték szabadon, mint a fenti videón: a masszívabb leszállító egység a lágy robot elfáradása után visszahozta a tenger fenekéről a gépet, mert a kutatók nem akartak szemetet hagyni maguk után.

A mindössze 22 centi hosszú, puha szilikonrobot a maga 0,144 km/h-s végsebességével egyelőre nem sok mindenre használható, ráadásul az áramlatok is könnyen elsodorhatják. A jövőben viszont a mélytengeri kutatásokban, megfigyelésekben komoly szerepet kaphatnak a hasonló elv szerint épített gépek.

(Nature)

Videón a bizonyíték, miért a hajlékony robot a tuti robot Az emberméretű, különböző kolbászfajtákról elnevezett robot simán hagyja, hogy a YouTuber ráálljon, sőt megüsse.

4K videóban láthatjuk, milyen lenne a Marson élni A NASA Perseverance roverje február 18-án sikeresen landolt a Mars felszínén és el is küldte első fotóit a bolygó felszínéről. A videóvá összefűzött képek alapján elképzelhetjük, milyen látványban lesz majd része az első embereknek, akik valamikor a jövőben megérkeznek a Marsra.

Szinte a semmiből robbant be az egyik legígéretesebbnek tűnő légitaxi A Joby Aviation első ízben közölt videót arról, ahogyan az elektromos légi járművük a levegőbe emelkedik, ez alapján pedig simán hihetőnek tűnik, hogy 2024-re már légitaxi-szolgáltatást fognak üzemeltetni.

A generatív AI az emlékeket alakítja sosemvolt fényképekké
Régi, kedves emlékeinkről sosem készült fénykép? Annyi gond legyen, a generatív mesterséges intelligencia ezt is megoldja.