Március közepén számoltunk be arról a Rakétán, hogy a Netflix elkezdte felszólítani a megosztott fiókkal videózókat, hogy fizessenek elő önállóan a szolgáltatásra. Mert hiába teszi lehetővé a havi 3490 forintos standard csomag, hogy két, illetve a 4490 forintos prémium csomag, hogy négy képernyőn nézzünk filmeket egyszerre, mindez a szándékaik szerint egy háztartásra vonatkozik. Egy hónappal később, a cég első negyedéves jelentése után mélyrepülésbe kezdtek a részvényeik, miután kiderült, hogy csökkent az előfizetőik száma. Így egyértelműnek tűnt, hogy a reklámokat is sugárzó, olcsóbb csomag bevezetése mellett felgyorsítják a jelszómegosztás felszámolását.
Vannak kutatások, amelyek szerint ez a jelenség az amerikai előfizetők ötödét, esetleg harmadát érinti, de akad kisebb mintán elvégzett felmérés, ami nyolcvannégy százalékra teszi a megosztók arányát az országban.
Az USA-tól délre már március közepe óta igyekeznek megtalálni a megoldást erre a problémára, azonban a The Verge cikke szerint az előfizetőik nem érzik úgy, hogy megfelelően tájékoztatták volna őket. Pedig a cég a weboldalán elég egyértelműen fogalmaz: három dollárnyi, vagyis körülbelül ezer forintnyi összegért egy vagy két, a lakásukon kívül élő embernek igényelhetnek extra előfizetést a chileiek, peruiak és Costa Rica-iak, akik a korábban megnézett filmjeik listáját is átmásolhatják az új fiókjukba. Ezzel szemben az érintettek közül van, aki minderről semmilyen tájékoztatást nem kapott, illetve vannak, akik a figyelmeztetéseket egyszerűen továbbnyomják, és nem történik semmi az előfizetésükkel. A cég ügyfélszolgálatán dolgozó munkatárs megerősítette, hogy ha felhívják őket azzal, hogy épp utazik egy családtag, akkor engedélyezik, hogy az továbbra is ingyenesen netflixezzen. A vállalat szóvivője pedig azt mondta, hogy másfél éve dolgoznak ezeken a megoldásokon, és idáig "elégedettek a reakciókkal".
(Borítókép: Cardmapr.nl/Unsplash)