Az Aptera Motors a Las Vegas-i CES-en mutatta be elsőként a nagyközönség előtt, hogyan fest a valóságban a napelemekkel ellátott autójuk, illetve annak eladásra szánt verziója, ami majd a vásárlókhoz is eljut majd. A sEV (solar electric vehicle) külsőre semmivel sem összetéveszthető kialakítást kapott, a három kerék, a panelekkel borított tető, a kerekeket védő borítás, a csepp alakú karosszéria összességében teljesen egyedi megjelenést biztosít, de a lényeg persze a napelemes rendszer, ami jó esetben jelentősen növeli az elektromos jármű hatótávját.
Az Aptera autója egy feltöltéssel körülbelül 650 kilométeres megtételére képes, de ha kizárólag a napelemek által biztosított energiát nézzük, akkor az 65 kilométert ad hozzá a hatótávhoz naponta a gyártó elmondása szerint, bár ehhez nyilvánvalóan napsütéses időre van szükség a napelemek töltése érdekében. Sötét, borús napokon gyakrabban szorul hálózati töltésre az autó, de amennyiben a világ azon részén él valaki, ahol nincs hiány a ragyogó napsütésben, akkor évente több mint 16 ezer kilométert tehet meg pusztán napenergiával. Ez azt jelenti, hogy akár anélkül is lehet használni a járművet, hogy valaha is töltőre tennék, legalábbis az ígéretek szerint.
Hogy tényleg ilyen hatékony-e a napelemes megoldás, azt a gyakorlatban is tesztelhetik hamarosan az első vásárlók, a jármű ugyanis már átesett az első vezetési és validációs teszteken, és, ahogy írtuk, a CES-en prezentált modell már nem csak egy prototípus, hanem a végső verziója az Apterának. A cég egyelőre nem adott meg pontos információkat a megjelenési dátummal kapcsolatban, de elmondásuk szerint a CES-en való debütálás hatalmas lépést jelent, és még közelebb hozta a közeledés jövőjének újraformálását. A bemutató egyúttal lehetőséget adott az autó belső terének szemléltetésére is, ami a külsőhöz hasonlóan enyhén futurisztikus és letiszult, valamint egyedi részleteket is tartalmaz, például egy, a Teslákban felbukkanó kormánykerekekhez hasonló formájú, szögletes kormányt is.
(Fotó: Aptera Motors)