A lap információi szerint az probléma a november 11. után leszállított Model 3-akat és Model Y-okat érinti. A vásárlók beszámolói alapján a legtöbb esetben a középkonzol USB-C-csatlakozója hiányzik, de volt olyan tulajdonos is, akinek az autójából a hátsó üléseknél található USB-csatlakozó is eltűnt. A portok eltűnésének oka a globális chiphiány, ami miatt korábban a Tesla kénytelen volt az utasoldali állítható deréktámaszt is kivenni a Model Y és Model 3 autókból.
Az Electrek szerint bár néhány vevőt időben értesítettek, sokan csak akkor tudták meg, hogy az autójuk USB-csatlakozó nélkül érkezik, amikor átvették a megrendelést. Az egyik vásárló azt az információt kapta, hogy a kocsiba utólag beszerelik majd a hiányzó portot, a Tesla ügyfélszolgálata szerint viszont erre csak december környékén kerülhet majd sor.
A globális chiphiány rendkívül érzékenyen érintette az autóipart: a CNBC szeptemberben arról írt, hogy az AlixPartners tanácsadó cég becslései szerint 2021-ben összesen mintegy 7,7 millióval kevesebb autót gyártanak le az ellátási nehézségek miatt, amely idén összességében mintegy 210 milliárd dolláros bevételkiesést okoz a piaci szereplőknek. Amíg a Tesla esetében az USB-csatlakozók hiánya inkább csak apróbb kellemetlenség, más gyártóknak ennél sokkal komolyabb kompromisszumokat kellett kötniük: ahogy arról néhány nappal ezelőtt beszámoltunk, a BMW például több modellben az érintőkijelzőket is kénytelen volt elhagyni, a Ford, a Volkswagen és számos más gyártó pedig ideiglenesen leállította egyes modellek gyártását.
(Borítókép: Gao Yuwen/VCG via Getty Images)