Szöulban épül meg hamarosan az az óriáskerék, ami az eddigi legnagyobb lesz a maga kategóriájában és méretével lekörözi az eddigi csúcstartót, a 145 méter magas kínai Bailang Kereket is. A dél-koreai Seoul Twin Eye magassága 180 méter, de ezt még tovább növeli a kulturális központ negyven méter magas épülete, amelynek a tetején helyezik majd el. Nem a magasság azonban az egyetlen kiemelkedő jellemzője "Szöul szemének", a kialakítása is különleges, mivel kettős sínen futnak rajta a kabinok, megduplázva az utasszállítási kapacitását.
A kerék alapvető struktúrája (tehát a küllőket nélkülöző megoldás) speciális, de nem egyedülálló: küllők nélküli óriáskerekeket már régóta készítenek és a küllőmentes kerék ötlete a Tron által ihletve már a kerékpárok és motorkerékpárok dizájnjában is megjelent. A szöuli kerék egyediségét a két sínnel működő, vagyis kettő, egymást keresztező gyűrűből álló szerkezet adja - ezért utal az építményre a tervező UNStudio egy példa nélküli, új megoldásként, amivel "újra feltalálták az (óriás) kereket."
A holland építésziroda, amely a budapesti Új Duna-híd terveit is készítette a Buro Happold Engineeringgel együtt, a kerék kialakításához a Honcheonsigye csillagászati órát használta kiindulópontnak - ez egy 17. századi dél-koreai berendezés, amelyet csillagászati események jelzésére használtak.
Az óriáskerék 64 kabinja egyenként 20-25 embert tud szállítani és extrém megjelenése turistacsalogató látványnak ígérkezik, ezért fontos részét képezi majd a "Han folyó ezer naplementével" elnevezésű programnak, amivel Szöul városát tervezik a turisták és lakosok számára egyaránt még vonzóbbá tenni. A Seoul Twin Eye-t a jelenlegi tervek szerint 2025-ben kezdik építeni és 2028-ban nyitják majd meg.
(Fotó: UNStudio)