Végre egy kézzelfogható terv arra, hogyan fog működni a városon belüli légi közlekedés

2020 / 07 / 10 / Bobák Áron
Végre egy kézzelfogható terv arra, hogyan fog működni a városon belüli légi közlekedés
Az elmúlt években számos cég kezdte el tervezni a saját személyszállító drónját (avagy légitaxiját), amelyekkel kapcsolatban rendszeresen elhangzik, hogy ha a technológia készen is állna, a szabályozás hiánya miatt akkor sem lenne lehetséges, hogy holnaptól ilyen járművekkel közlekedjünk. Eddig nem sok kézzelfogható infót hallhattunk arról, hogyan nézhetne ki egy ilyen szabályozás, ám az elmúlt hetekben Dél-Korea bemutatta a saját hosszútávú terveit arra, hogyan tervezi üzleti alapokra helyezni a városi légi közlekedést.

A közlekedési minisztérium által bemutatott tervek szerint a városi légi közlekedés a tömegközlekedésbe tagozódna be, a légi járművek kezdetben csupán 1-2, előre meghatározott útvonalon közlekednének. Erre elsőként Szöul belvárosában kerülhet sor 2025 táján, 2030-ra pedig az utasok már tíz terminálon szállhatnának be és ki a légitaxikba. A terminálok szervesen illeszkednének a város közlekedésébe, a különböző közösségi- és tömegközlekedési lehetőségekhez, így a termináloktól az utasok metróval, busszal, elektromos rollerrel is folytathatnák az útjukat. Szöul a megoldástól azt várja, hogy az jelentősen csökkenti majd a városban tapasztalható egyre súlyosabb torlódásokat, a városi légi közlekedési piac mérete pedig 2040-re elérheti a 13 billió wont.


A Hyundai légitaxija a 2020-as CES szórakoztatóelektronikai kiállításon, Las Vegasban

A közlekedési minisztérium a terv megvalósítása érdekében egy munkacsoportot is alapított, amihez eddig negyven cég és szervezet csatlakozott. Ezek között megtalálhatjuk a Hyundait is, akik a januárban megrendezett CES szórakoztatóelektronikai kiállításon már bemutatták a saját légitaxijukat, amit az Uberrel közösen terveztek. A minisztérium terve, hogy egy átfogó ipari ökoszisztémát hozzanak létre, aminek a gyártók mellett részét képezik a szervizelési és karbantartási szolgáltatások, a repülésirányítási rendszerek, a biztosítási szolgáltatások is, amelyek elengedhetetlenek egy működő rendszer kialakításához.

Nem véletlen, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb a tülekedés a légitaxik piacán, hiszen a Morgan Stanley szerint 2040-re a városi légi közlekedési piac mérete globálisan elérheti az 1,5 billió dollárt. A nagyobb gyártók közül már az Airbus, a Boeing, a Bell, a Hyundai és az Audi is bejelentette a saját drónját, de a startvonalnál ott sorakoznak az olyan kisebb gyártók is, mint a Volocopter vagy a magyar tervezőkkel dolgozó Lift Aircraft is, akiknek már működő prototípusaik is vannak.

(Yonhap)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.