Ahogy azt a Bécs Város Külképviseleti Irodájának sajtóközleménye írja, a bécsi közlekedési vállalat mobilos alkalmazásában elérhető Iris nevű virtuális munkatárs képes jelnyelvre lefordítani az utazási információkat, amivel Ausztriában mintegy tízezer utas életét könnyíti meg, de ha az egész Unióban elterjedne, azzal csaknem félmillió hallásproblémával küzdő emberen segíthetne.
"A jeltolmács-alkalmazás alapja, hogy az utastájékoztató üzenetek standardizáltak. Így a mintegy ötezer megállónevet és harminc műszaki problémát előre le lehet fordítani. Forgalmi zavar esetén a megállókban és járműveken elhangzó információkat szinte azonnal, automatikusan le lehet fordítani jelnyelvre. Az így elkészült animált videókat az utasok a WienMobil telefonos alkalmazásban nézhetik meg" - írja a sajtóközlemény, ami szerint a fejlesztést ősszel kezdik el tesztelni, és amennyiben sikeres lesz, tovább bővítik az alkalmazást.
A prototípust az érdeklődők 2021. szeptember 25-én próbálhatják ki először a Remise Közlekedési Múzeumban, ahol a Tramwaytag alkalmából berendeznek egy területet, ahol a látogatók úgy tapasztalhatják meg a bécsi közösségi közlekedést, ahogy azt a siketek és nagyothallók élik meg nap mint nap.