A Xiaomi célja, hogy a robot fejlesztésébe a kezdetektől bevonják a fejlesztői közösséget, ennek érdekében a CyberDog egy olyan nyílt forráskódú algoritmust használ, ami szabadon programozható. Az egyelőre csak ezer példányban készülő robotot a vállalat tízezer jüanért, vagyis nagyjából 460 ezer forintért bocsátja "a Xiaomi-rajongók, mérnökök és robotkedvelők" rendelkezésére, hogy szabadon kísérletezhessenek rajta.
Ebben nagy segítség lesz, hogy a CyberDog alapból elég komoly számítási kapacitással rendelkezik, hiszen azt az Nvidia Jetson Xavier NX platformjával látták el, amit a kifejezetten a mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszerekhez fejlesztettek ki, és a gyártó szerint "egy szuperszámítógép teljesítményére képes". Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 384 CUDA magot, 48 tensor magot és 6 ARM processzort tartalmazó platform 15 wattos fogyasztás mellett akár 21 TOPS-os számítási teljesítményre is képes, 10 wattos fogyasztás mellett pedig 14 TOPS a maximális kapacitása.
A robotkutyát 11 szenzorral szerelték fel, amelyek között találunk térérzékelőt, kamerákat, ultrahangos szenzorokat és GPS-t is. A Xiaomi a robot gépi látásánál az okostelefonoknál szerzett tapasztalatait is kamatoztatta, így a CyberDog a kamerái segítségével képes értelmezni a körülötte levő dolgokat. "A CyberDog képes valós időben elemezni a környezetét, navigációs térképeket készíteni, megtervezni a célját és kikerülni az akadályokat. Az emberi testtartás és az arcfelismerés követésével a CyberDog képes követni a gazdáját, miközben mozgékonyan kerüli el az akadályokat" - írja a kedden kiadott sajtóközlemény.
A CyberDog a gyári adatok alapján elég agilisnek is tűnik, hiszen a Spotnál csaknem kétszer gyorsabban, 3,2 m/s-os (azaz nagyjából 11,5 km/h-s) sebességgel képes mozogni, a Xiaomi szerint pedig hátraszaltózni is tud. A robotot hangirányítással, távirányítóval vagy okostelefonos alkalmazással lehet irányítani, és a beépített USB- és HDMI-portoknak köszönhetően Lidarral, kamerákkal vagy akár keresőlámpával is ellátható.
Ahogy a Spotról szóló cikkünkben írtuk, a négylábú robotok egyre több területen bizonyulnak hasznos kiegészítőnek, és ma már számos szektorban használjak őket többek között ellenőrzési, mérési, szállítási vagy akár kommunikációs feladatok ellátására. Vannak azonban olyan területek is, ahova a robotkutyának egyelőre nem sikerült betörnie, a New York-i Rendőrség például inkább kivonta a forgalomból az általuk használt robotkutyát, miután az komoly felháborodást váltott ki az emberekből. A rendőrség elsősorban megfigyelési célokra használta a Digidogot, például egy lehetséges túszejtés helyszínén biztonságosan tudták vele felderíteni a terepet.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR