710 kilométert tett meg egy töltéssel a Lightyear napelemes autója
2021 / 07 / 14 / Bobák Áron
710 kilométert tett meg egy töltéssel a Lightyear napelemes autója
A holland autógyártó szerint ez a leghosszabb táv, amit egy 60kWh-s akkumulátorral felszerelt villanyautóból valaha kihoztak.

A cég sajtóközleménye szerint a rekordot még júniusban, a németországi Aldenhoven tesztközpontban érték el, ahol a Lightyear One-nak 85 km/h-s átlagsebességgel sikerült megtennie a 710 kilométert. Bár a kocsi természetesen nem kizárólag a napelemekből nyerte az ehhez szükséges energiát, de az eredmény nem születhetett volna meg a jármű tetején és a motorháztetőn elhelyezett panelek segítsége nélkül, amelyek a gyártó szerint óránként átlagosan 12 kilométerrel növelik az autó hatótávját. Az összesen öt négyzetméternyi, 215 Wp/m² teljesítményű napelem segítségével a Lightyear One a gyári adatok szerint naponta átlagosan 70 kilométert tud megtenni, így a gyártó szerint a tulajdonosok évente 7-20 ezer kilométert is autózhatnak anélkül, hogy tölteniük kéne az akkumulátort.

A Lightyear hozzáteszi, hogy a kocsijuk ezzel messze a leggazdaságosabban üzemeltethető villanyautó, ami kilométerenként mindössze 83 Wh energiát fogyaszt, ez pedig kétszer-háromszor kevesebb, mint amire a jelenleg kapható elektromos autók képesek. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy 2017-ben belga sofőröknek a Tesla Model S-ből is sikerült hasonló eredményeket kicsikarniuk, akik 88 Wh-s átlagos fogyasztással tettek meg több mint 900 kilométert töltés nélkül. Igaz, ezt az eredményt az úgynevezett "hypermiling" vezetési technikával érték el, vagyis az alacsony sebességgel és a fék használatának minimalizálásával sikerült maximalizálni az autó üzemanyag-hatékonyságát.

A Lightyear One-t négy, a kerekekbe épített elektromos motor hajtja, amelyek össznyomatéka eléri az 1920 Nm-t. A kocsi tervezésénél végig fontos szempont volt, hogy a Lightyear One a lehető leggazdaságosabban működjön: az autó tömegét alumínium és szénszálas anyagok használatával minimalizálták, a kocsi légellenállási együtthatója pedig a gyári adatok szerint kevesebb, mint 0,20, amivel ez lehet a legkisebb légellenállású, sorozatgyártott autó. Ami a sorozatgyártást illeti, a Lightyear egyelőre a kötelező töréstesztekre valamint a WLTP-mérésre összpontosít, de a közleményük szerint már a jövő év első felében megkezdik majd az autó gyártását, amelyből első körben 946 darabot fognak legyártani.

A Lightyear One nem lesz olcsó, hiszen a 177 ezer dolláros ára jelentősen meghaladja még a legdrágább Tesla, a Model S Plaid árát is, és több mint háromszor annyiba fog kerülni, mint a szintén napelemekkel felszerelt Aptera, amelyről korábban itt írtunk.

(Borítókép: Lightyear)

További cikkek a témában:

Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni A jövőre érkező Aptera lehet az első olyan közúti autó, ami száz százalékban napelemekkel működik.

Ezer kilométert tett meg egy feltöltéssel a Toyota hidrogénautója A Mirait ráadásul ezután mindössze öt percbe telt újratankolni.

1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó Sokan kételkednek benne, hogy a hidrogénhajtás valós alternatívája lehet az elterjedtebb hajtásrendszereknek az autóknál. A Hyperion XP-1 célja, hogy eloszlassa ezeket a kétségeket.


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.