A cég sajtóközleménye szerint a rekordot még júniusban, a németországi Aldenhoven tesztközpontban érték el, ahol a Lightyear One-nak 85 km/h-s átlagsebességgel sikerült megtennie a 710 kilométert. Bár a kocsi természetesen nem kizárólag a napelemekből nyerte az ehhez szükséges energiát, de az eredmény nem születhetett volna meg a jármű tetején és a motorháztetőn elhelyezett panelek segítsége nélkül, amelyek a gyártó szerint óránként átlagosan 12 kilométerrel növelik az autó hatótávját. Az összesen öt négyzetméternyi, 215 Wp/m² teljesítményű napelem segítségével a Lightyear One a gyári adatok szerint naponta átlagosan 70 kilométert tud megtenni, így a gyártó szerint a tulajdonosok évente 7-20 ezer kilométert is autózhatnak anélkül, hogy tölteniük kéne az akkumulátort.
A Lightyear hozzáteszi, hogy a kocsijuk ezzel messze a leggazdaságosabban üzemeltethető villanyautó, ami kilométerenként mindössze 83 Wh energiát fogyaszt, ez pedig kétszer-háromszor kevesebb, mint amire a jelenleg kapható elektromos autók képesek. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy 2017-ben belga sofőröknek a Tesla Model S-ből is sikerült hasonló eredményeket kicsikarniuk, akik 88 Wh-s átlagos fogyasztással tettek meg több mint 900 kilométert töltés nélkül. Igaz, ezt az eredményt az úgynevezett "hypermiling" vezetési technikával érték el, vagyis az alacsony sebességgel és a fék használatának minimalizálásával sikerült maximalizálni az autó üzemanyag-hatékonyságát.
A Lightyear One-t négy, a kerekekbe épített elektromos motor hajtja, amelyek össznyomatéka eléri az 1920 Nm-t. A kocsi tervezésénél végig fontos szempont volt, hogy a Lightyear One a lehető leggazdaságosabban működjön: az autó tömegét alumínium és szénszálas anyagok használatával minimalizálták, a kocsi légellenállási együtthatója pedig a gyári adatok szerint kevesebb, mint 0,20, amivel ez lehet a legkisebb légellenállású, sorozatgyártott autó. Ami a sorozatgyártást illeti, a Lightyear egyelőre a kötelező töréstesztekre valamint a WLTP-mérésre összpontosít, de a közleményük szerint már a jövő év első felében megkezdik majd az autó gyártását, amelyből első körben 946 darabot fognak legyártani.
A Lightyear One nem lesz olcsó, hiszen a 177 ezer dolláros ára jelentősen meghaladja még a legdrágább Tesla, a Model S Plaid árát is, és több mint háromszor annyiba fog kerülni, mint a szintén napelemekkel felszerelt Aptera, amelyről korábban itt írtunk.
(Borítókép: Lightyear)