Mozi. Videó. Fizetős tévé. Ingyenes tévé. Hosszú évtizedeken keresztül tartotta magát ehhez a sorrendhez a filmipar. A streaming szolgáltatások előretörése kikezdte a megszokott táncrendet, a világjárvány lehet, hogy végleg megváltoztatta azt.
A The New York Times arról ír, hogy a Warner Bros. jövőre mind a 17 premierjét egyszerre tartja a mozikban és az HBO Maxen. Ezzel a Godzilla vs Kong, a Dűne, a Mátrix 4. és az Öngyilkos osztag második része is azonnal megérkezik a nappalikba, ahogy a Wonder Woman 1984 is teszi majd idén karácsonykor.
Ahogyan a cikk is megjegyzi, a moziknak eddig jellemzően kilencven napjuk volt arra, hogy egy-egy új filmet csak náluk láthassanak a nézők. Azzal, hogy jövőre hozzászokunk, hogy nem kell erre várnunk, lehet, hogy soha többé nem lesz kedvünk ennyit malmozni, mielőtt otthon is megnézhetnénk a premiereket. De a Warner Bros. célja valószínűleg nem csak az, hogy minél több nézőt ültessen le a Times szerint több mint egymilliárd dollárból gyártott filmcsomag elé. A WarnerMedia alá tartozik az HBO, ezzel az HBO Max nevű streaming platform is. Azzal, hogy 2021. legjobban várt filmjeinek egy része bekerül a szolgáltatás kínálatába, a cég határozott ütést mérhet a Disney+-ra vagy a Netflixre.
A Deadline filmipari szaklapnak nyilatkozva Jason Kilar, a Warner Media vezérigazgatója elmondta: sokat fognak fektetni a fimjeik marketingjébe, mert a szokásostól eltérően nem csak azt várhatják az elköltött pénztől, hogy mozinézőket hozzon, hanem hogy befolyásolja a meglévő HBO Max előfizetők filmnézési szokásait és új előfizetőket is toborozzon a platformnak. A Disney+-on az élő szereplős Mulanért külön kellett fizetnie azoknak, akik elsők közt akarták megnézni; három hónap után tette csak ingyenessé a stúdió minden előfizetőnek a filmet. A Warner Bros. premierek ezzel szemben a hírek szerint benne lesznek az előfizetési díjban.
A Warner Media vezérigazgatója kiemelte, hogy a döntésük egyelőre csak az Egyesült Államokra terjed ki. Európában és Latin-Amerikában jövőre debütál az HBO Max, az ottani premierekre nem vonatkozik a bejelentésük.
(Borítókép: AaronP/Bauer-Griffin/GC Images/Getty Images)
Majdnem az Apple TV+-on debütált az új Bond film 400 millió dollár nem volt elég az MGM-nek.