A Jump Aero JA1 Pulse eVTOL-ja hamarosan megkezdi első tesztjeit a texasi Calhoun megye területén, ahol a helyi EMA (Emergency Management Agency, vészhelyzeteket kezelő ügynökség) együttműködésével végzik a próbákat, mivel a légi járművet kifejezetten a mentési munkálatok segítésére tervezték.
A JA1 Pulse pilótával repül és a fedélzetén nincs is hely több utas számára, így szerepe baleset esetén a helyszínre való minél gyorsabb kiszállásban merül ki, kórházba juttatni a sérült embereket a géppel nem lehetséges. A személyzet gyors eljuttatása a sérültekhez viszont kulcsfontosságú lehet kritikus helyzetben, ezért az eVTOL bevetése akár életeket is menthet, a Jump Aero emiatt főként olyan környéken tervezi első körben a jármű használatát, ahol az utak állapota vagy a kórházaktól való nagy távolságok megnehezítik a mentők dolgát és lassítják a haladásukat.
Az eVTOL haladási sebessége bevetések közben körülbelül 460 km/h lesz, amivel megelőzi a Forma-1-es autók vagy akár a maglev vonatok működési sebességét is (a vonatok maximális sebessége persze ennél valamivel több), és ezzel egyelőre a JA1 Pulse lesz a világ leggyorsabb egyszemélyes, eVTOL típusú légi járműve, lekörözve a kifejezetten a légi versenyzéshez kifejlesztett eVTOL-okat, például az Airspeeder járműveit is, amelyek egyelőre még egyébként is csak távoli irányítással, pilóta nélkül mérkőztek meg a versenyeken.
A Jetpack Aviation leányvállalata, a Mayman Aerospace épít ugyan egy nagysebességű VTOL-t, aminek tempója elérheti a 800 km/h-t is, de a Razort pilóta nélküli drónként fogják alkalmazni és nem elektromos meghajtású. A korábban Speeder névre keresztelt Razor sugárhajtású repülő motornak készült, csak időközben módosultak a tervek és előtérbe került a katonai felhasználásra szánt változat fejlesztése, és, bár a cég a pilótával működő Razor ötletét sem vetette el végleg, az embert szállító verzió végsebessége jóval alacsonyabb lesz majd. A JA1 Pulse így egyelőre vetélytárs nélkül marad az egyszemélyes eVTOL légi járművek sebességrekordja terén, a szolgálatát pedig hamarosan megkezdheti, ha a texasi tesztek sikerrel zárulnak.
(Fotó: Jump Aero)