2020 januárjában írtunk először a Rakétán a japánok terveiről. Az már akkor is látszott, hogy mindent beleadtak: az utolsó csavarig ők feleltek a Vision-S prototípus összes részletéért, bár a platform és a motor gyártását a Magna Steyrre bízták. A tervezők kiemelték, hogy leginkább az utasokra fókuszáltak; az autonóm vezetési képességek mellett sok szó esett arról, hogy külön rendszer figyeli az autóban ülőket, és igazítja hozzájuk a szórakoztató rendszereket. Egy évvel később, 2021 elején már arról számoltunk be, hogy tőlünk eggyel nyugatra az utakon van az autó, ha minden igaz, akkor negyven szenzorral, gesztusvezérléssel, hangvezérléssel, sőt, az elalvó utasokat észre véve a klímát átállító rendszerrel. Idén aztán, ha ez nem volna elég, a Sony a szedán mellé még egy SUV-t is bemutatott Las Vegasban.
A TechCrunch most arról ír, hogy az ambiciózus tervek tényleg megvalósulhatnak egyszer, ugyanis a Sony és a Honda aláírt egy előzetes megállapodást, mely szerint egy közös vállalatot hozhatnak létre valamikor idén. Ennek a célja új elektromos autók tervezése és eladása, illetve egy "mobilitási szolgáltatás platform" létrehozása lenne, ami valószínűleg az autót működtető, illetve az autóban működő informatikai rendszereket jelenti. A Sony a "képalkotási, érzékelési, telekommunikációs, hálózati és szórakoztató funkciókért" felelne, míg a Honda az autóipari tudást hozná, a gyártással pedig a közös cég szintén a Hondát bízná meg.
Ahogyan azt a cikk is kiemeli, egy ilyen dokumentum azon kívül nem jelent semmit, hogy mutatja a két cég elszántságát, azt, hogy össze szeretnének hozni valamit közösen. Hogy az pontosan mi lesz, és mikor, ha egyáltalán dűlőre jutnak, azt ilyenkor még nem lehet megjósolni. Gondoljunk csak arra, hogy hány gyártóval hozták hírbe az Apple-t az elmúlt években, amikor az autójukról pletykáltak, a Hyundaitól a Magnáig; mégis, egyelőre spekulációból rengeteget láttunk, működő Apple autóból egyet sem.
(Borítókép: Bobák Áron/Rakéta.hu)