A KIA, a Porsche és a Hyundai is részt vehet az Apple Car gyártásában

2021 / 02 / 05 / Pőcze Balázs
Az elmúlt egy-két hónapban egyre több hír jelent meg arról, hogy az Apple komolyan gondolja, hogy saját autóval szeretne előállni. Úgy tűnik, megvan a projekthez a kiválasztott partner, a gyár, ahol a kocsik készülnek, sőt, a karosszériáért felelős szakember is megérkezhetett Cupertinóba.

"A teljes okostelefon piac 500 millárd dollár évente. Az Apple-é ennek a harmada. A közlekedés 10 billió. Az Apple-nek csak a piac két százaléka kéne ahhoz, hogy akkora üzletet csináljon, mint az iPhone-okkal" - idézi a CNBC a Morgan Stanley elemzőjét, Katie Huberty-t. Egy koreai lap szerint az Apple 3.6 milliárd dolláros szerződést készül aláírni a Hyundai-jal február 17-én - írja a 9to5Mac. Ahhoz képest, hogy pár hónapja még arról sem volt konszenzus, hogy egyáltalán létezik-e még az Apple autó projektje, a "Project Titan", vagy hogy valóban autót, vagy csak autókban használt szoftvert akarnak készíteni Tim Cookék, most hirtelen mindenki biztosra veszi, hogy pár év múlva alma emblémás kocsik előzgetik majd a Teslákat az autópályákon.


Hyundai E-GMP platform

Ming-chi Kuo, az Apple-ügyekben általában jól értesült elemző is megerősítette, hogy a Hyundai lesz az Apple partnere az első autójuk tervezésében, míg az amerikai gyártásért leányvállalatuk, a KIA felel majd - írja a The Verge. Kuo azt is tudja, vagy tudni véli, hogy az autó a Hyundai E-GMP platformján fog futni. A koreaiak decemberben mutatták be az E-GMP-t, amely az összes elektromos járművük alapja lesz, személyautók, SUV-k, haszongépjárművek és robottaxik is használják majd ezt a padlólemezt. Az E-GMP-re épülő autók modelltől függően akár 500 kilométeres hatótávval rendelkeznek, és az akkumulátoruk alig több mint negyed óra alatt nyolcvan százalékra lesz tölthető gyorstöltéssel.

A végsebességük 250 km/h fölött van, és három és fél másodperc alatt lesznek százon,

már ami a legnagyobb teljesítményű modelleket illeti. Egy valakit biztos nem hoznak zavarba ezek a számok: Dr. Manfred Harrert, a Porsche karosszériákért felelős alelnökét, illetve volt alelnökét. Német lapértesülések szerint ugyanis a szakember, aki tíz évet húzott le a stuttgartiaknál, most az Apple-höz szerződött, hogy a rejtélyes "Project Titan"-ön dolgozzon.


Manfred Harrer (balra) a Porsche Taycan bemutatóján (Fotó: Patrick Pleul/picture alliance/Getty Images)

A 9to5Mac felhívja rá a figyelmet, hogy hiába tűnik egyre hihetőbbnek a projekt, Kuo szerint arra ne számítsunk, hogy a közeljövőben beülhetünk az autóba: ahogy korábban, most is 2025-öt látja a legkorábbi lehetséges időpontnak. Az elemző, mint mindig, a logisztikai folyamat alapján becsül: "Az új iPhone 18-24 hónap alatt jut el az első specifikációtól a tömegtermelésig. A hosszabb fejlesztési idő, a magasabb jóváhagyási elvárások, az összetettebb ellátási lánc, a nagyon eltérő értékesítési és utóértékesítési csatornák miatt az Apple, amelynek nincs autógyártási tapasztalata, már most is ki van centizve, ha 2025-ben piacra akarja dobni az Apple Cart".

(Borítókép: Seung-il Ryu/NurPhoto/Getty Images)

További cikkek a témában:

2024-ben érkezhet az Apple önvezető autója A Reuters információi szerint gőzerővel folyik az Apple Car fejlesztése, ami teljesen önvezető lesz, az újfajta akkumulátortechnológiának köszönhetően pedig sokkal hosszabb távokat tud majd megtenni egy feltöltéssel, mint a mai elektromos autók.

Három éve az Apple fillérekért megvehette volna a Teslát A világ mára legértékesebb autógyártója 2017-ben tizedennyit ért.

A Hyundai gyárthatja az Apple autóit A hírre hatalmasat emelkedtek a gyártó részvényei - pedig másokkal is tárgyalnak Tim Cookék.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.