"A teljes okostelefon piac 500 millárd dollár évente. Az Apple-é ennek a harmada. A közlekedés 10 billió. Az Apple-nek csak a piac két százaléka kéne ahhoz, hogy akkora üzletet csináljon, mint az iPhone-okkal" - idézi a CNBC a Morgan Stanley elemzőjét, Katie Huberty-t. Egy koreai lap szerint az Apple 3.6 milliárd dolláros szerződést készül aláírni a Hyundai-jal február 17-én - írja a 9to5Mac. Ahhoz képest, hogy pár hónapja még arról sem volt konszenzus, hogy egyáltalán létezik-e még az Apple autó projektje, a "Project Titan", vagy hogy valóban autót, vagy csak autókban használt szoftvert akarnak készíteni Tim Cookék, most hirtelen mindenki biztosra veszi, hogy pár év múlva alma emblémás kocsik előzgetik majd a Teslákat az autópályákon.
Ming-chi Kuo, az Apple-ügyekben általában jól értesült elemző is megerősítette, hogy a Hyundai lesz az Apple partnere az első autójuk tervezésében, míg az amerikai gyártásért leányvállalatuk, a KIA felel majd - írja a The Verge. Kuo azt is tudja, vagy tudni véli, hogy az autó a Hyundai E-GMP platformján fog futni. A koreaiak decemberben mutatták be az E-GMP-t, amely az összes elektromos járművük alapja lesz, személyautók, SUV-k, haszongépjárművek és robottaxik is használják majd ezt a padlólemezt. Az E-GMP-re épülő autók modelltől függően akár 500 kilométeres hatótávval rendelkeznek, és az akkumulátoruk alig több mint negyed óra alatt nyolcvan százalékra lesz tölthető gyorstöltéssel.
A végsebességük 250 km/h fölött van, és három és fél másodperc alatt lesznek százon,
már ami a legnagyobb teljesítményű modelleket illeti. Egy valakit biztos nem hoznak zavarba ezek a számok: Dr. Manfred Harrert, a Porsche karosszériákért felelős alelnökét, illetve volt alelnökét. Német lapértesülések szerint ugyanis a szakember, aki tíz évet húzott le a stuttgartiaknál, most az Apple-höz szerződött, hogy a rejtélyes "Project Titan"-ön dolgozzon.
A 9to5Mac felhívja rá a figyelmet, hogy hiába tűnik egyre hihetőbbnek a projekt, Kuo szerint arra ne számítsunk, hogy a közeljövőben beülhetünk az autóba: ahogy korábban, most is 2025-öt látja a legkorábbi lehetséges időpontnak. Az elemző, mint mindig, a logisztikai folyamat alapján becsül: "Az új iPhone 18-24 hónap alatt jut el az első specifikációtól a tömegtermelésig. A hosszabb fejlesztési idő, a magasabb jóváhagyási elvárások, az összetettebb ellátási lánc, a nagyon eltérő értékesítési és utóértékesítési csatornák miatt az Apple, amelynek nincs autógyártási tapasztalata, már most is ki van centizve, ha 2025-ben piacra akarja dobni az Apple Cart".
(Borítókép: Seung-il Ryu/NurPhoto/Getty Images)