Ausztriában már az utakon a Sony autója

2021 / 01 / 12 / Pőcze Balázs
Ausztriában már az utakon a Sony autója
A tavalyi Consumer Electronics Show, a CES egyik szenzációja a Sony Vision-S prototípus szedánja volt. Egy ilyen bejelentést gyakran hosszú, esetenként örök csend követ, de a japánok az idei, virtuális kiállításon szerencsére újra foglalkoztak az első autójukkal. Az is kiderült, hogy a Vision-S Ausztriában már találkozott valódi utakkal.

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt írtunk a Rakétán a Sony mindenkit váratlanul érő sajtótájékoztatójáról. Azt már akkor is láttuk, hogy a japánok mindent beleadtak: az utolsó csavarig ők feleltek a Vision-S prototípus minden részletéért, bár a platform és a motor gyártását a Magna Steyrre bízták. A tervezők kiemelték, hogy leginkább az utasokra fókuszáltak; sok szó esett az autonóm vezetési képességek mellett arról, hogy külön rendszer figyeli az autóban ülőket, és igazítja hozzájuk a szórakoztató rendszereket. Most a TechCrunch-on olvastuk, hogy a japánok több videót is publikáltak a projekttel kapcsolatban, melyekből két dolog derül ki egyértelműen, hogy

komolyan gondolják a Vision-S-t, és partnerek tucatjával működnek együtt a projekten, illetve, hogy a szomszédban már az utakon is össze lehet futni a szedánnal.

A kilencperces bemutató videóban látunk gesztusvezérlést, hangvezérlést, szó esik a folyamatos 5G adatkapcsolat biztosította lehetőségekről, az autóban helyet kapó negyven szenzorról, de, ahogy korábban, most is az utazók kényelméről esik a legtöbb szó. Egy ponton előkerül egy PlayStation kontroller, sőt, azt is megtudhatjuk, hogy az autó belső kamerái felismerik, ha egy utas elaludt, hogy aztán ez alapján automatikusan megváltozzon például a belső hőmérséklete a Vision-S-nek. A Sony projektgazdái mellett megszólalnak a cég legfontosabb partnerei, például a Bosch, a Continental és a Vodafone képviselői, valamint az autonóm vezetési rendszerekkel foglalkozó magyar startup, az AI motive szakemberei is.

Az autóról készült felvételek a Sony szintén a CES-en bejelentett Airpeak drónjával készültek, ami a cég szerint a legkisebb olyan drón, ami elbír egy Alpha kamerát, és kifejezetten videósoknak és profi fotósoknak tervezték. Az Airpeaket korábban 2021 tavaszára ígérték - a Vision S-ről viszont még mindig nem tudjuk, hogy valaha valódi, megvásárolható termék lesz-e belőle. A rengeteg partnert látva erre komoly esély lehet.

További cikkek a Rakétán:

A Hyundai gyárthatja az Apple autóit A hírre hatalmasat emelkedtek a gyártó részvényei - pedig másokkal is tárgyalnak Tim Cookék.

A Sony autója még az utasok hangulatát is érzékeli A japán gyártó minden bepakolt az Vision S-be, amit csak el lehet képzelni.

Soha nem látott műszerfallal érkezik az elektromos Mercedes S-osztály A Mercedes-Benz várhatóan még az idén lerántja a leplet a régóta várt EQS szedánjáról, ami a Tesla Model S és a Porsche Taycan közvetlen riválisa lesz. Ennek első lépéseként bemutatták az autó műszerfalát, amin egyáltalán nincsenek gombok.

(Fotó: Sony.net)


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.