A jövő Honda generátora a Honda akkumulátora

2021 / 11 / 02 / Rácz Tamás
A jövő Honda generátora a Honda akkumulátora
Az elektromos mobilitás egyik mellékterméke lehet a járművekben szabadon cserélgethető illetve a hagyományos benzines áramfejlesztőket is kiváltó akkumulátor.

A Honda csaknem olyan ismert a világban az elektromos hálózattól távol eső helyeken vagy áramszünetek idején a háttérben csendesen pöfögő kis piros generátorairól, mint autóiról vagy motorkerékpárjairól. A fosszilis üzemanyagok használatának háttérbe szorulása azonban ezen a területen is változást követel és a Honda hozott is egy érdekes újdonságot, ami a jövő mobil áramforrása lehet: a Mobile Power Pack e:-et, a korábbi MPP akkumulátor továbbfejlesztett verzióját.

Az új termék egy hordozható, sok berendezésben, járműben elem módjára cserélhető lítium-ion akkumulátor, mely 1,3 kWh mennyiségű elektromos energia tárolására képes. Az MPP e: házát és hordozófülét az eszköz tesztelésében résztvevő felhasználók visszajelzéseinek figyelembevételével tervezték meg. Az eszköz - észszerű korlátok között - rezgés-, ütés- és vízálló és széles hőmérsékleti tartományban használható. Az MPP e: vezérlőegysége  felismeri az MPP e: üzemi körülményeit és rögzíti az összes működési paramétert. Ezeket az adatokat az MPP e: töltése során, a csatlakozókábelen keresztül ki is lehet nyerni és felhasználni például akkumulátormegosztási műveleteknél vagy hálózatra kapcsolásnál.

Természetese a Honda MPP e: termék születése a gyártó hagyományainak megfelelően a járműiparhoz köthető. A Honda még 2017-ben mutatta be az MPP egységet, amelynek elsődleges felhasználási területe a márkától egyes piacokon 2018-tól megvásárolható elektromos motorjának energiaellátása volt. A Honda azonban további kezdeményezéseket tett az akkumulátor-modul szélesebb körű felhasználására, egyebek mellett megújuló energia átmeneti tárolójaként. A reggeltől estig megtermelt, napenergiából származó áram az MPP és hasonló moduláris akkumulátor-rendszerek széleskörű elterjedésével – könnyen eltárolhatóvá válhat. Így aztán az esti órákban, amikor a napelemekből származó energia már nem elégíti ki a keresletet, az MPP-be napközben feltöltött áram felhasználható. Ez kettős előnnyel jár, hiszen egyaránt csökkenti a villamosenergia-hálózat terhelését a nappali és az esti órákban illetve műszaki hiba okozta áramkimaradás esetén az MPP-ben tárolt villamos energia a Honda Mobile Power Pack Exchanger e: töltőállomásain közvetlenül az elektromos hálózatba irányítható.


Honda to Begin Battery Sharing Service for Electric Tricycle Taxis in India in the First Half of 2022

A Honda 2019 februárja óta folytat teszteket – a fogyasztók bevonásával – a Fülöp-szigeteken, ahol a helyben termelt többletenergiát MPP-áramforrások és elektromos motorkerékpárok segítségével hasznosítják, a „helyben előállított, helyben felhasznált” elv szellemében.

A Honda 2019 júliusa óta Indonéziában is számos helyen folytat hasonló kísérleteket MPP-egységekkel és elektromos motorkerékpárokkal. A munka célja, hogy az ott szerzett, valós tapasztalatok segítsék a megújuló energiaforrások minél szélesebb körű hasznosítását. A kutatássorozat utolsó állomása az idén februárban indult indiai éles teszt, ahol háromkerekű elektromos taxikban teszik próbára az akkumulátorokat, és ez utóbbi teszt eredményei alapján kezdődik meg Indiában – 2022 első felében – a Honda MPP e: akkumulátormegosztó szolgáltatás.

A Honda mérnökei azon is dolgoznak, hogy minél több területen hasznosíthassák az idősebb, csökkent kapacitású MPP-ket. Ennek egyik lehetséges módja, hogy amikor a telep már alkalmatlan elektromos járművek áramellátására, akkor a háztartásban, például munkaakkumulátorként és kisebb fogyasztók áramforrásaként vegyék hasznát. Az elöregedett, járművekben már nem használható MPP-modulokat stabil energiatárolókba is be lehet építeni, így ezek még évekig hasznosulhatnak a megújulókra alapozott elektromos hálózatok működésének stabilizálásában.

Az MPP e: kezdetben csak bérleti konstrukcióban lesz elérhető, mégpedig olyan vállalati ügyfeleknek, akik Honda e: üzleti célra fejlesztett motorkerékpárokat üzemeltetnek. Természetesen később más cégek is igénybe vehetik ezt a szolgáltatást, ha olyan terméket gyártanak, melynek áramellátásáról MPP e: gondoskodik.

További cikkek a témában:

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.

Lemerült a villanyautó? Cseréld ki az akkut és mehetsz tovább Mutatunk két jópofa és életképesnek tűnő megoldást a cserélhető akkus elektromos autók témakörében.

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.


Robotlázadás zajlott le Kínában - egy robot megszöktetett tizenkét másikat
Robotlázadás zajlott le Kínában - egy robot megszöktetett tizenkét másikat
Úgy tűnik, hogy a robotforradalom elkezdődött, de az egész esemény valójában egy teszt volt.
Instant üzleti nyelvvizsga vagy bábeli zűrzavar: jövőre érkezik az automata szinkrontolmácsolás a Teams-be
Instant üzleti nyelvvizsga vagy bábeli zűrzavar: jövőre érkezik az automata szinkrontolmácsolás a Teams-be
De nem csak ezzel tenné hatékonyabbá az online megbeszéléseket a Microsoft.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.