A Jupiter szörnyű „kísértet arcát” posztolta a NASA halloweenre

2023 / 10 / 29 / Felkai Ádám
Szeptember 7-én a NASA Juno küldetése közeli felvételt készített a Jupiter északi régiójáról, a Jet N7-ről viharos felhőkkel és örvénylő viharzónákkal a bolygó éjszaka-nappal határán – némi fantáziával azonban igazi „kísértet arcot” vehetünk észre a képen.

2023. szeptember 7-én a NASA Juno küldetése lenyűgöző képet készített a Jupiter Jet N7 néven ismert északi régióiról az 54. közeli repülés során. A képen viharos felhők és viharok láthatók a Jupiter terminátora mentén – vagyis a nappali és az éjszakai oldal határán. Az alacsony szögű napfénnyel megvilágított kép a régió bonyolult topográfiáját mutatja be, ami értékes betekintést nyújt a Jupiter légköri folyamatait tanulmányozó tudósok számára. Nem mellesleg épp aktuálisan igazi rém arcot vehetünk ki a képen:

A lenyűgöző képet, amely körülbelül 7700 kilométeres magasságban, a Jupiter felhői felett, az északi szélesség 69. fokán készült, Vlagyimir Taraszov civil tudós készítette a JunoCam nyers adatainak felhasználásával.

Pareidolia, avagy latin ábécé és arab számok a pillangók szárnyain De ott vannak az arab számok is, és még ki tudja mi minden. A természet csodálatos művész, és ahogy a lepkeszárnyakat nézegetjük, valószínűleg impresszionista.

Sok egyéb Juno (vagy akár marsi, holdfelszíni stb.) képhez hasonlóan a felhőképződmények is a pareidolia jelenség miatt idézhetik elő a szemlélőben, hogy egy eltorzult emberi arcot lát. A pareidolia jelenség miatt ugyanis a szemlélők véletlenszerű mintákban ismernek fel ismerős formákat – erről korábban a fenti cikkünkben mi is írtunk.

Halloweenre több cikket gyűjtöttünk idén a tudományos életből szellemekről, pókokról és denevérekről – ezek itt érhetőek el. A NASA egyébként odateszi magát, ha erről a talán már nálunk is népszerűvé váló ünnepről van szó: korábban bemutatták már a Rettenet Galaxisát, de csináltak töklámpást a Napból is.