A kínai Red Rail (Vörös Vasút) program részeként épített jármű az első olyan maglev vonat, ami a magasban lebegve közlekedik és a hagyományos magleveknél kevesebb energiafelhasználással, állandó mágnesek segítségével halad a pályáján. A vasutat Csianghszi tartományban egy 800 méter hosszú szakaszon helyezték szolgálatba a tesztek idejére, ahol 10 méterrel a föld felett, egyelőre maximum 80 km/h-ás sebességgel szállítja az utasokat.
Ez a tempó ugyan a nyomába sem ér a világ leendő leggyorsabb vonatának, amit szintén Kínában mutattak be tavaly és aminek végsebessége (a tervek szerint) megközelíti a 600 km/h-t, valamint elmarad Kína sok más, fejlesztés és tesztelés alatt álló nagyteljesítményű vasútjától is, amelyek többszáz km/h-ával száguldanak az állomások között, de az "égi vasutat" nem hagyományos célokra szánják, hanem olyan kuriózumnak, ami a jövő közlekedési formájának előfutára lehet.
A vonat ugyanis nem rendelkezik akkora személyszállító kapacitással, mint a többi maglev jármű, a jelenlegi, 32 ülőhelyes verziója összesen körülbelül 88 utast tud befogadni, de speciális működési elve miatt különlegesen halkan és energiagazdaságosan üzemel. A járművet ritkaföldfémeket tartalmazó állandó mágnesek működtetik, amelyek a magasban lévő sínekben és az ezekből kinyúló karokban is mágneses mezőt generálnak, így stabil felfüggesztést biztosítanak a kocsinak. A South China Morning Post beszámolója szerint a mágneseknek (és az alacsony sebességnek) köszönhetően egészen kevés energia is elegendő a meghajtáshoz és a súrlódás hiánya miatt nem csak a hatékonyság, hanem a halk működés is biztosított.
A Vörös Vasút, vagyis Hszingkuo, hamarosan az utasokkal való tesztelés második fázisába lép és egy jóval hosszabb, 7,5 kilométeres pályán, 120 km/h-ás sebességgel halad majd tovább.
(Fotó: Getty Images/VCG)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR