Tegnap elkezdődött a Teslák hivatalos értékesítése Magyarországon

2021 / 05 / 14 / Justin Viktor
Tegnap elkezdődött a Teslák hivatalos értékesítése Magyarországon
Mert hogy eddig "csak" néhány Supercharger töltőállomás épült, egy bemutatóterem nyílt, és némely autókereskedésen keresztül lehetett Teslát venni, de a hivatalos márkaértékesítés csak pénteken indult el.

Hivatalos márkaértékesítés

Talán majd hivatalos bemutatóterem és szerviz is lesz egyszer Budapesten - ma még Bécsbe kell kimenni, ha valakinek rendetlenkedne a Teslája - de tavaly decemberben az éles szemű olvasók már sejthettek valamit a jövőről, amikor a Tesla Budapestre értékesítőket, Prágába és Bukarestbe pedig autószerelőket keresett álláshirdetéseiben. 

Eddig a magyar fővárosban egy pop-up üzlet már működött a MOM Parkban, és már a hivatalos magyar nyelvű honlap is elérhető, melyen a forintban feltüntetett árakat is megtalálhatjuk. A Tesla Model 3 legolcsóbb változata, a Standard Range Plus például száz híján 15 millió forintért kapható, ami meglehetősen olcsónak számít.

Ez egy olyan hátsókerék-hajtású autó, ami 5,6 másodperc alatt gyorsul nulláról száz km/h sebességre és 225 km/óra a végsebessége. Teljesen feltöltve 448 kilométert képes egyhuzamban megtenni, ami nagyjából Mostar, Salzburg, Linz vagy Prága távolsága Budapesttől.

A Tesla 17 pillanata, avagy egy év a Model 3 volánja mögött Brad Templeton a Forbes újságíró-EV-szakértője, egy éve hajtja Tesláját, és mivel ez az év nem volt tanulságoktól mentes, úgy döntött, megosztja velünk a tapasztalatait.

Citius, Altius, Fortius

Ha eggyel nagyobb akkumulátort szeretnénk, van Long Range változat is, ez 19,5 millió forintba kerül (mínusz az adekvát száz forintos elmetrükk), de ezzel már nem csupán jóval messzebbre utazhatunk, hanem gyorsabban is, mindössze 4,4 másodperc kell neki a százas tempóhoz. 

A végsebessége 9 km/h-val több, azaz 233 km/óra és 614 kilométerig meg sem áll, ez akár Bukarest, Bologna, Velence (az olasz), München, Drezda, vagy Nis városát is jelentheti egyetlen tank amperrel. És még ennél is van drágább, gyorsabb, és kisebb hatótávolságú modell. A 22,5 milliós Performance modell 3,3 másodperc alatt elért százas tempót, 261 km/órás végsebességet és csupán 567 kilométeres hatótávot kínál. Ezzel Dubrovnik és Montenegro abszolválható, mielőtt töltőállomásra kényszerülnénk.

Kiegészítő az rengeteg van a Teslához, de hát melyik autóhoz nincs? Alapáron fehérek a kocsik, ha fekete, szürke vagy kék színű elektromobilt szeretnénk az 458 ezer forintba kerül, a vörös szín viszont félmillióval többe, 878 ezer forintba kerül. A már valóban izgalmas és tesla unikumnak mondható fejlett Autopilot rendszer az automatikus sávváltással, parkolással és "summon" funkcióval 1 430 ezer forintba, a valamikor majd esetleg megérkező teljes önvezető képesség 2 860 ezer forintba kerül.

(Forrás: Player Kép: Tesla)

Ez is érdekelhet:

Még idén érkezik a magyar luxus, elektromos-hibrid autó, a Kincsem Ian Callum, a Jaguar egykori vezető dizájnere Bak Tibor Svájcban élő magyar vállalkozó segítségével hozhatja létre a Jaguar C-X75 koncepcióautó utódját, a Kincsem versenyló után elnevezett limitált szriás hibrid luxusautót.

A teljesen elektromos Porsche Taycan csak előfizetéses rendszerben lesz elérhető Előfizetéses és bérelhető rendszereiben is hozzáférhetővé teszi a Porsche a teljesen elektromos Taycan 4S sportautót.

Metamorfózis - a Tesla már több lenne, mint pusztán az "úttörő EV gyártó"? Vajon a Tesla pusztán egy EV gyártó a sok közül, vagy a brand teljesen összefonódott Elon Musk személyes márkájával és többi vállalkozásának sikerei is fűtik a tőzsdei értékét?


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.