A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre
2021 / 02 / 15 / Rácz Tamás
A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre
Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

A német kormány február tizedikén bemutatott törvénytervezete alapján az úgynevezett "4. szintű önvezetésre" képes járművek a jövő évtől kezdhetnek el közlekedni az utakon, de csak meghatározott körzetekben. A 4. szintű önvezetés definíciója, hogy ha a jármű sofőrje nem is segít vagy nem tud segíteni a rendkívüli közlekedési helyzetek megoldásában (például mert nem ül ott a kocsiban), a jármű akkor is képes legalább arra, hogy biztonsággal kiálljon a forgalomból. A világban jelenleg használt robotaxik ebbe a kategóriába tartoznak. (Az ötödik szint a teljes önvezetés, amikor a gépi irányítású jármű már valóban bármikor bárhová bárhonnan el tud jutni emberi beavatkozás nélkül.)

A német autógyártók üdvözlik az új technológiai utakra kerülését lehetővé tevő politikai szándékot, de azt szeretnék, ha a törvényalkotási folyamat felgyorsulna egy kicsit. Németországban nyáron két hónapra bezár a parlament, idén szeptemberben pedig választások lesznek. He tehát nem sikerül gyorsan, gyakorlatilag júniusig valódi jogszabályt alkotni a tervezetből, az egész folyamat elcsúszhat akár a jövő év közepéig is.


A német gyártók folyamatosan fejlesztik az önvezetés technológiáját, de sokat segítene nekik, ha tudnák, hogy milyen törvényi keretrendszernek kell megfelelniük

A német gyártók számára azért is fontos, hogy mielőbb megszülessen ez a törvény, mert elképzelésük szerint a német jogszabály mintaként szolgálhatna a többi EU-tagállam számára hasonló törvények megalkotásához. A VDA nevű, német autógyártókat és autóipari beszállítókat tömörítő szervezet szerint az önvezető járművek európai környezetben való megjelenése kulcsfontosságú lenne az európai autóipar számára, hogy ne maradjon le a nemzetközi versenyben az amerikai, kínai konkurencia mögött.


A német Continental önvezető kisbuszán már Angela Merkel is utazott - de csak egy kiállítás zárt udvarán, a jármű még ma sem mehet ki a forgalomba

A német gyártók jelenleg nem is rendelkeznek sorozatgyártásra alkalmas, önvezető rendszerrel felszerelt járművekkel, de ennek jórészt az az oka, hogy  a megfelelő jogszabályi környezet híján nincs meg, hogy konkrétan milyen kritériumok mentén kellene kifejleszteni a robotaxik, autonóm buszok, kisáruszállítók technológiáját.

(Automotive News)

További cikkek a témában:

Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók A robotaxikba pedig nem lesz kötelező kormányt és fékpedált tervezni.

Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók Már miért kéne nekik külön sáv? Hát pont az a lényeg, hogy képesek maguktól is elközlekedni az emberi sofőrös autók között, nem?

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.