A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre

2021 / 02 / 15 / Rácz Tamás
A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre
Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

A német kormány február tizedikén bemutatott törvénytervezete alapján az úgynevezett "4. szintű önvezetésre" képes járművek a jövő évtől kezdhetnek el közlekedni az utakon, de csak meghatározott körzetekben. A 4. szintű önvezetés definíciója, hogy ha a jármű sofőrje nem is segít vagy nem tud segíteni a rendkívüli közlekedési helyzetek megoldásában (például mert nem ül ott a kocsiban), a jármű akkor is képes legalább arra, hogy biztonsággal kiálljon a forgalomból. A világban jelenleg használt robotaxik ebbe a kategóriába tartoznak. (Az ötödik szint a teljes önvezetés, amikor a gépi irányítású jármű már valóban bármikor bárhová bárhonnan el tud jutni emberi beavatkozás nélkül.)

A német autógyártók üdvözlik az új technológiai utakra kerülését lehetővé tevő politikai szándékot, de azt szeretnék, ha a törvényalkotási folyamat felgyorsulna egy kicsit. Németországban nyáron két hónapra bezár a parlament, idén szeptemberben pedig választások lesznek. He tehát nem sikerül gyorsan, gyakorlatilag júniusig valódi jogszabályt alkotni a tervezetből, az egész folyamat elcsúszhat akár a jövő év közepéig is.


A német gyártók folyamatosan fejlesztik az önvezetés technológiáját, de sokat segítene nekik, ha tudnák, hogy milyen törvényi keretrendszernek kell megfelelniük

A német gyártók számára azért is fontos, hogy mielőbb megszülessen ez a törvény, mert elképzelésük szerint a német jogszabály mintaként szolgálhatna a többi EU-tagállam számára hasonló törvények megalkotásához. A VDA nevű, német autógyártókat és autóipari beszállítókat tömörítő szervezet szerint az önvezető járművek európai környezetben való megjelenése kulcsfontosságú lenne az európai autóipar számára, hogy ne maradjon le a nemzetközi versenyben az amerikai, kínai konkurencia mögött.


A német Continental önvezető kisbuszán már Angela Merkel is utazott - de csak egy kiállítás zárt udvarán, a jármű még ma sem mehet ki a forgalomba

A német gyártók jelenleg nem is rendelkeznek sorozatgyártásra alkalmas, önvezető rendszerrel felszerelt járművekkel, de ennek jórészt az az oka, hogy  a megfelelő jogszabályi környezet híján nincs meg, hogy konkrétan milyen kritériumok mentén kellene kifejleszteni a robotaxik, autonóm buszok, kisáruszállítók technológiáját.

(Automotive News)

További cikkek a témában:

Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók A robotaxikba pedig nem lesz kötelező kormányt és fékpedált tervezni.

Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók Már miért kéne nekik külön sáv? Hát pont az a lényeg, hogy képesek maguktól is elközlekedni az emberi sofőrös autók között, nem?

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.