Az önvezető járművek, ahogy ma ismerjük őket, nem elsősorban nagy sebességükről híresek. A robotaxis startupok autonóm autói vagy a dobozforma vezető nélküli kisbuszok lassan, váratlan helyzetekben gyakran elbizonytalanodva, erősen túlbiztosított óvatoskodással hozzák-viszik utasaikat.
Ennek oka, hogy ezek a járművek a normál közúti forgalomban nem tudják maradéktalanul kihasználni a technológia adta képességeket. Ha minden jármű önvezető lenne, ha minden járműben ott lennének a szabványos kommunikációs eszközök, jeladók, ha az emberi tényezőt valóban kiiktatnánk a forgalombók, ezek az autók, kisbuszok, furgonok sokkal gyorsabbak lehetnének. Minimális követési távolsággal és nagy sebességgel vonatozhatnának, hiszen bármelyik jármű is észlelne akadályt, az összes őt követő jármű is vele pontosan egy időben kezdhetné meg a lassítást. Valahogy így:
Egy amerikai cég nem csak felismert az autonóm járművek elkülönítésében rejlő lehetőségeket, hanem meg is győzte Michigan állam vezetését, hogy adjanak teret az elképzelésüknek egy nagyszabású, 3,5 milliárd dolláros közlekedésfejlesztési programban. A Cavnue két év alatt szeretné megtervezni és az infrastruktúrába integrálva elkészíteni az első, Detroit és Ann Arbor közötti, 40 mérföldes folyosót, gyakorlatilag egy autonóm járműveknek fenntartott sávot - aminek már neve is van: az avenue mintájára ez lenne a cavnue. Ebben a sávban az önvezető járművek az emberi vezetők által irányított autók dugóit, torlódásait elkerülve, folyamatosan, gyorsan haladhatnak majd.