Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók

2021 / 01 / 17 / Rácz Tamás
Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók
Már miért kéne nekik külön sáv? Hát pont az a lényeg, hogy képesek maguktól is elközlekedni az emberi sofőrös autók között, nem?

Az önvezető járművek, ahogy ma ismerjük őket, nem elsősorban nagy sebességükről híresek. A robotaxis startupok autonóm autói vagy a dobozforma vezető nélküli kisbuszok lassan, váratlan helyzetekben gyakran elbizonytalanodva, erősen túlbiztosított óvatoskodással hozzák-viszik utasaikat.

Ennek oka, hogy ezek a járművek a normál közúti forgalomban nem tudják maradéktalanul kihasználni a technológia adta képességeket. Ha minden jármű önvezető lenne, ha minden járműben ott lennének a szabványos kommunikációs eszközök, jeladók, ha az emberi tényezőt valóban kiiktatnánk a forgalombók, ezek az autók, kisbuszok, furgonok sokkal gyorsabbak lehetnének. Minimális követési távolsággal és nagy sebességgel vonatozhatnának, hiszen bármelyik jármű is észlelne akadályt, az összes őt követő jármű is vele pontosan egy időben kezdhetné meg a lassítást. Valahogy így:

Egy amerikai cég nem csak felismert az autonóm járművek elkülönítésében rejlő lehetőségeket, hanem meg is győzte Michigan állam vezetését, hogy adjanak teret az elképzelésüknek egy nagyszabású, 3,5 milliárd dolláros közlekedésfejlesztési programban. A Cavnue két év alatt szeretné megtervezni és az infrastruktúrába integrálva elkészíteni az első, Detroit és Ann Arbor közötti, 40 mérföldes folyosót, gyakorlatilag egy autonóm járműveknek fenntartott sávot - aminek már neve is van: az avenue mintájára ez lenne a cavnue. Ebben a sávban az önvezető járművek az emberi vezetők által irányított autók dugóit, torlódásait elkerülve, folyamatosan, gyorsan haladhatnak majd.

További cikkek a témában:

Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók A robotaxikba pedig nem lesz kötelező kormányt és fékpedált tervezni.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.

 


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.