Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók

2021 / 01 / 15 / Rácz Tamás
Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók
A robotaxikba pedig nem lesz kötelező kormányt és fékpedált tervezni.

A Trump-kormány csütörtökön bejelentett egyik utolsó döntése szerint az önvezető járművek fejlesztői illetve gyártói részben mentesülhetnek a ma az USA-ban minden közúti járműre nézve kötelező törésteszt-vizsgálatok alól. Az NHTSA (az amerikai közlekedési hatóság) jelezte, hogy ez a könnyítés csak az embert nem szállító járművekre vonatkozik.

A rendelkezés célja, hogy az árukiszállító autonóm furgonokat, önvezető pizzafutár-autókat és hasonló járműveket tervező-fejlesztő amerikai vállalkozások termékei olcsóbbak, versenyképesebbek lehessenek a piacon.

A pár hónap múlva érvénybe lépő új rendelet új szabályokat tartalmaz arra nézve is, hogy néhány, eddig kötelező kezelőszervet nem kell beépíteni azokba a járművekbe, amelyeket úgyse vezet majd senki. A kormány vagy fékpedál, sőt: vezetőülés nélküli járművek gyártásának lehetősége már nem csak a furgonokra, hanem a robotaxikra, önvezető kisbuszokra is vonatkozik.

Az új szabályok bevezetése persze nem magától ötlött fel a törvényhozók fejében. Az Önvezető Koalíció (Self-Driving Coalition; a szervezet tagjai közt ott a Waymo, a Ford, a Uber és még sokan mások) már régóta lobbizik az autonóm járművek technológiájának innovációs lehetőségeit korlátozó általános járműgyártási szabályok áttekintése érdekében.

 

További cikkek a témában:

A pénztárcánk is megsínyli, ha az önvezető kamionok nem veszik el időben az emberek munkáját A közúti szállítmányozásban ma a legnagyobb kérdés nem az, hogy a robotok elveszik-e az emberek munkáját, hanem hogy elég gyorsan ideérnek-e, mielőtt a helyzet teljesen tarthatatlanná válik.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.

 


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.