Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók

2021 / 01 / 15 / Rácz Tamás
Mentesülnek a kötelező töréstesztek alól az embert nem szállító önvezető autók
A robotaxikba pedig nem lesz kötelező kormányt és fékpedált tervezni.

A Trump-kormány csütörtökön bejelentett egyik utolsó döntése szerint az önvezető járművek fejlesztői illetve gyártói részben mentesülhetnek a ma az USA-ban minden közúti járműre nézve kötelező törésteszt-vizsgálatok alól. Az NHTSA (az amerikai közlekedési hatóság) jelezte, hogy ez a könnyítés csak az embert nem szállító járművekre vonatkozik.

A rendelkezés célja, hogy az árukiszállító autonóm furgonokat, önvezető pizzafutár-autókat és hasonló járműveket tervező-fejlesztő amerikai vállalkozások termékei olcsóbbak, versenyképesebbek lehessenek a piacon.

A pár hónap múlva érvénybe lépő új rendelet új szabályokat tartalmaz arra nézve is, hogy néhány, eddig kötelező kezelőszervet nem kell beépíteni azokba a járművekbe, amelyeket úgyse vezet majd senki. A kormány vagy fékpedál, sőt: vezetőülés nélküli járművek gyártásának lehetősége már nem csak a furgonokra, hanem a robotaxikra, önvezető kisbuszokra is vonatkozik.

Az új szabályok bevezetése persze nem magától ötlött fel a törvényhozók fejében. Az Önvezető Koalíció (Self-Driving Coalition; a szervezet tagjai közt ott a Waymo, a Ford, a Uber és még sokan mások) már régóta lobbizik az autonóm járművek technológiájának innovációs lehetőségeit korlátozó általános járműgyártási szabályok áttekintése érdekében.

 

További cikkek a témában:

A pénztárcánk is megsínyli, ha az önvezető kamionok nem veszik el időben az emberek munkáját A közúti szállítmányozásban ma a legnagyobb kérdés nem az, hogy a robotok elveszik-e az emberek munkáját, hanem hogy elég gyorsan ideérnek-e, mielőtt a helyzet teljesen tarthatatlanná válik.

Az orosz önvezető autó pont úgy vezet, mint egy valódi sofőr Las Vegasban lehetőségünk volt rá, hogy kipróbáljuk a Yandex robotautóját, amiben az a legfurcsább, hogy mennyire nem furcsa.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.

 


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.