A szerencséseknél az új elektromos Hummerek akár a karácsonyfa alá is kerülhetnek már

2021 / 11 / 25 / Felkai Ádám
A szerencséseknél az új elektromos Hummerek akár a karácsonyfa alá is kerülhetnek már
Mondjuk jó nagy karácsonyfára lesz szükség, de az biztos, hogy a GMC decemberben az elsők közt dob piacra elektromos pickupot, látványosan beelőzve így a Tesla Cybertruckját.

A GMC tavaly leplezte az elektromos pickupot, a Hummer „villanyhajtású” változatát, amiről mi is írtunk a lenti cikkünkben. Az első példányok, az Edition 1 modellek leszállítására pedig már decemberben sor fog kerülni – közölte a vállalat főnöke, Duncan Aldred egy sajtótájékoztatón. Ami ennél is érdekesebb, hogy végre ismerjük a hivatalos számot is arról, hogy a terepjáró egy feltöltéssel mekkora távot fog tudni megtenni.

Az új Hummer elektromos terepjáró-szörnyeteg átlósan is képes közelekedni Zéró emisszió mellett tiszta lelkiismerettel vághatunk át a legvadabb tájakon is a gépszörnnyel, amely átlósan is tud közlekedni.

Mielőtt erre rátérnénk, gyorsan idézzük fel a főbb adatokat a kocsival kapcsolatban! Az EV-t egy 800 V-os rendszer működteti, amely 350 kW-tal tölthető, vagyis ez az egyik leggyorsabban tölthető jármű. A GMC tesztjei alapján tavaly még úgy tűnt, hogy egy töltéssel körülbelül 560 kilométert (350 mérföldet) tehetünk meg, és hamarosan meglátjuk milyen viszonyban áll ez a végleges számmal. A GMC számításai alapján a járművet hajtó, három elektromotorból álló e4WD rendszer nagyjából 1000 lóerőnek megfelelő teljesítményt képes a szabadjára engedni, így a kocsinak körülbelül három másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h sebességre gyorsuljon. Mindez tehát nagyjából megfelel a legdrágább Cybertruck számainak, amivel az elektromos Hummer igyekszik felvenni a versenyt – a most piacra dobott, Edition 1 százezer dollár feletti összegbe kerül egyébként.

Az egy töltéssel megtehető távolság egy pickup esetén azért fontos, mert ha rendeltetésének megfelelően „terepen” kívánjuk használni, ott sajnos nem sarjad minden fa tövéből egy töltőállomás. A végeredmény azonban nem sokban marad el az ígéretektől – az Edition 1 329 mérföldet tud majd egy töltéssel megtenni, ami nagyjából 529 kilométernek felel meg. Az is kiderült, hogy a terepjáró 3,4 tonnát képes elvontatni, és 590 kg-ot tud teherként szállítani. Mindez tehát a decemberben kiszállításra kerülő, csúcskategóriás és finoman szólva sem túl olcsó Edition 1-ra vonatkozik, mivel Aldred elmondása szerint 2023-ra elérhetőek lesznek kevésbé drága modellek is, melyek nagyobb hatótávra lesznek majd képesek.

Kiderült az is, hogy a leadott Hummer megrendelések oroszlánrésze, 80 százaléka az Edition 1-ra érkezett, és így az első évben legyártott példányok mind el is fogytak.

A GMC mindenesetre elég ügyesen ugrott fejest az elektromos pickupok formálódó világába – egyrészt 18 hónap fejlesztés után már működő modelleket szállítanak a boldog tulajdonosoknak, így a Rivian R1T modellje mellett az Edition 1 lesz az úttörő ebben a most formálódó EV kategóriában, miközben a látványosan reklámozott Cybertruck jövő évre csúszott át. Ráadásul a GMC marketing kapcsán sem kell, hogy tanácsot kérjen Elon Musktól, hiszen sikerült múlt héten Joe Biden elnököt egy ilyen villanybestia volánja mögé ültetni, aki elég látványosan élvezte a brutális erejű masinát.

Az Edition 1 ráadásul csak az út eleje, mivel az elektromos SUV változat 2023-ban érkezik majd, és Aldred várakozása szerint ez fogja majd kitenni a Hummer eladások zömét. A mostani modell alapján ráadásul megkezdődött egy katonai prototípus gyártása is. A General Motors, a GMC anyavállalata pedig láthatóan komolyan veszi az elektromos-átállást, amit nem csak az Edition 1 mutat, hanem hogy a Controlled Thermal Resources (CTR) nevű céggel közösen tervezik megnyitni az USA egyik első lítiumbányáját.

Mindennek a terepjárók világán túlmutató tanulsága, hogy mikét formálódik majd az EV-k piaca, ha egyszer a nagyobb gyártók is tényleg odateszik magukat, és ez mennyire akaszthatja meg a Tesla szárnyalását.

(Fotó: GMC)

További cikkek a témában:

Amerikát elárasztják az elektromos pickupok Az amerikai autópiac három vezető modellje három pickup. Nem csoda, hogy ott mindenki ebből a tortából akar kiharapni egy darabot az elektromos átmenet zűrzavarában.

Jönnek az USÁ-ból az elektromos pickupok. De miért? A Tesla az Alien-filmek hangulatát tükröző platós kisteherautóval, a Cybertruckkal állt ki a világ elé.

Újabb villanyautós startup befektetési lufiját próbálja kipukkasztani a Hindenburg Research Kamu megrendelések, kigyulladó prototípus, csak a látszat kedvéért begyűjtött előrendelések: durva vádakkal száll bele a Lordstownba a Hindenburg.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.