A Volkswagen 2033-35-ig árul belsőégésű motoros autót Európában

2021 / 06 / 27 / Rácz Tamás
A Volkswagen 2033-35-ig árul belsőégésű motoros autót Európában
Az USA-ban és Kínában talán még további egy-két évig árulnak benzines vagy dízel autókat, de utána ott is lezárják az autóiparnak ezt a fejezetét.

Sorra jelentik be az autógyártók, meddig használják még a belsőégésű motor technológiáját illetve mikortól térnek át teljesen elektromos, esetleg hidrogénhajtású járművek készítésére. A legtöbben a 2030-2035 közti időszakot jelölik meg, mint az olajkorszak végét.

A Volkswagen olyan nagyon hivatalosan még nem kommunikálta, mikor futtatják ki a benzines- és dízelmotorokat, de egy német lapinterjúban a cég értékesítési igazgatója, Klaus Zellmer szombaton elárult, meddig terveznek a hagyományos technikával. Eszerint Európában valószínűleg elmennek csaknem a végső jogi határokig. A jelenlegi EU-s direktíva-tervek szerint ugyanis 2035 után már egészen pontosan 0 gramm lehet a személyautók CO2-kibocsátása, Zellmer pedig azt nyilatkozta, valamikor 2033 és 2035 között tűnnek el az európai kínálatból a benzin- vagy dízelmotorral szerelt Volkswagenek. A VW úgy látja, 2030-ra már a kontinensünkön eladott autóik 70%-a akkumulátoros elektromos autó lesz.

A menedzser azt is elmondta, hogy amíg az európai elektromos energia-termelés bizonyos piacokon nagy arányban szénerőművekben történik, addig (legalábbis a klímavédelmi szempontok alapján) ezeken a piacokon nem sok értelme van átállni az autósoknak elektromos járművekre. A VW ezért úgy gondolja, meghagyja a vevőknek a választás lehetőségét a régi és új technológiák között, amíg csak teheti. Érdekes ugyanakkor, hogy a testvérmárka Audi korábban már 2033-ra deklarálta a belsőégésű motorok kivezetését a gyártásból.

Az USA és Kína piacán Zellmer további egy-két évet ad még a benzines, esetleg dízel VW-knek. A hagyományos technológia a legtovább Afrikában és Dél-Amerikában élhet, ahol egyelőre nincsenek egyértelmű céldátumok az autózás CO2-emissziójának megszüntetésére. A VW saját stratégiája szerint viszont a márka legkésőbb 2050-re teljes egészében CO2-semlegessé válik.

(merkur.de)

Ez is érdekelhet:

A General Motors nem csak legyártja az elektromos autók akkuit, gondoskodott az újrahasznosításukról is Az új GM-modellek Ultium akkumulátorait a Li-Cycle nevű cég bontja majd el és hasznosítja újra.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.