Sorra jelentik be az autógyártók, meddig használják még a belsőégésű motor technológiáját illetve mikortól térnek át teljesen elektromos, esetleg hidrogénhajtású járművek készítésére. A legtöbben a 2030-2035 közti időszakot jelölik meg, mint az olajkorszak végét.
A Volkswagen olyan nagyon hivatalosan még nem kommunikálta, mikor futtatják ki a benzines- és dízelmotorokat, de egy német lapinterjúban a cég értékesítési igazgatója, Klaus Zellmer szombaton elárult, meddig terveznek a hagyományos technikával. Eszerint Európában valószínűleg elmennek csaknem a végső jogi határokig. A jelenlegi EU-s direktíva-tervek szerint ugyanis 2035 után már egészen pontosan 0 gramm lehet a személyautók CO2-kibocsátása, Zellmer pedig azt nyilatkozta, valamikor 2033 és 2035 között tűnnek el az európai kínálatból a benzin- vagy dízelmotorral szerelt Volkswagenek. A VW úgy látja, 2030-ra már a kontinensünkön eladott autóik 70%-a akkumulátoros elektromos autó lesz.
A menedzser azt is elmondta, hogy amíg az európai elektromos energia-termelés bizonyos piacokon nagy arányban szénerőművekben történik, addig (legalábbis a klímavédelmi szempontok alapján) ezeken a piacokon nem sok értelme van átállni az autósoknak elektromos járművekre. A VW ezért úgy gondolja, meghagyja a vevőknek a választás lehetőségét a régi és új technológiák között, amíg csak teheti. Érdekes ugyanakkor, hogy a testvérmárka Audi korábban már 2033-ra deklarálta a belsőégésű motorok kivezetését a gyártásból.
Az USA és Kína piacán Zellmer további egy-két évet ad még a benzines, esetleg dízel VW-knek. A hagyományos technológia a legtovább Afrikában és Dél-Amerikában élhet, ahol egyelőre nincsenek egyértelmű céldátumok az autózás CO2-emissziójának megszüntetésére. A VW saját stratégiája szerint viszont a márka legkésőbb 2050-re teljes egészében CO2-semlegessé válik.
(merkur.de)