A Volkswagen 2033-35-ig árul belsőégésű motoros autót Európában

2021 / 06 / 27 / Rácz Tamás
A Volkswagen 2033-35-ig árul belsőégésű motoros autót Európában
Az USA-ban és Kínában talán még további egy-két évig árulnak benzines vagy dízel autókat, de utána ott is lezárják az autóiparnak ezt a fejezetét.

Sorra jelentik be az autógyártók, meddig használják még a belsőégésű motor technológiáját illetve mikortól térnek át teljesen elektromos, esetleg hidrogénhajtású járművek készítésére. A legtöbben a 2030-2035 közti időszakot jelölik meg, mint az olajkorszak végét.

A Volkswagen olyan nagyon hivatalosan még nem kommunikálta, mikor futtatják ki a benzines- és dízelmotorokat, de egy német lapinterjúban a cég értékesítési igazgatója, Klaus Zellmer szombaton elárult, meddig terveznek a hagyományos technikával. Eszerint Európában valószínűleg elmennek csaknem a végső jogi határokig. A jelenlegi EU-s direktíva-tervek szerint ugyanis 2035 után már egészen pontosan 0 gramm lehet a személyautók CO2-kibocsátása, Zellmer pedig azt nyilatkozta, valamikor 2033 és 2035 között tűnnek el az európai kínálatból a benzin- vagy dízelmotorral szerelt Volkswagenek. A VW úgy látja, 2030-ra már a kontinensünkön eladott autóik 70%-a akkumulátoros elektromos autó lesz.

A menedzser azt is elmondta, hogy amíg az európai elektromos energia-termelés bizonyos piacokon nagy arányban szénerőművekben történik, addig (legalábbis a klímavédelmi szempontok alapján) ezeken a piacokon nem sok értelme van átállni az autósoknak elektromos járművekre. A VW ezért úgy gondolja, meghagyja a vevőknek a választás lehetőségét a régi és új technológiák között, amíg csak teheti. Érdekes ugyanakkor, hogy a testvérmárka Audi korábban már 2033-ra deklarálta a belsőégésű motorok kivezetését a gyártásból.

Az USA és Kína piacán Zellmer további egy-két évet ad még a benzines, esetleg dízel VW-knek. A hagyományos technológia a legtovább Afrikában és Dél-Amerikában élhet, ahol egyelőre nincsenek egyértelmű céldátumok az autózás CO2-emissziójának megszüntetésére. A VW saját stratégiája szerint viszont a márka legkésőbb 2050-re teljes egészében CO2-semlegessé válik.

(merkur.de)

Ez is érdekelhet:

A General Motors nem csak legyártja az elektromos autók akkuit, gondoskodott az újrahasznosításukról is Az új GM-modellek Ultium akkumulátorait a Li-Cycle nevű cég bontja majd el és hasznosítja újra.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
A kísérleti traktor működéséhez a hidrogént biogenikus nyersanyagokból állítják elő.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.