A Volkswagen Csoport megtartotta első Power Day-ét, ami a cég tervei szerint a villamosítás éves kiemelt napja lesz a cégnél mostantól kezdve, talán úgy 2030-ig. Amikorra is az autógyártó termékeinek nagy része, ha nem is deklaráltan 100%-a már úgyis elektromos lesz és okafogyottá válik továbbra is az elektromos mobilitásról, mint külön témáról beszélni.
A VW villamosítási stratégiájának fókuszában az akkumulátorok egyszerűbbé és olcsóbbá tétele áll, mert úgy gondolják, ez lesz a kulcsa annak, hogy az elektromos autózás minél több ember számára realitássá váljon. A német autógyártó konszern azt is fontosnak tartja, hogy az akkuk gyártása folyamatosan biztosított legyen (érthető ez az igény a mai chipválság kellős közepén), ezért saját kezükbe veszik az energiaforrások készítését. A mai sajtórendezvény legerősebb kijelentése az volt, hogy a VW-csoport Európa-szerte hat óriási akkumulátor-gyár építését tervezi, összesen 240 GWh-s léptékben, az évtized végéig.
A VW-csoport a töltőhálózat bővítésének ügyét is kiemelten kezeli, ezért együttműködéseket kezdeményezett a BP-vel (Nagy-Britannia), az Iberdrolával (Spanyolország) és az Enel-lel (Olaszország). A cég 2025-re Európában 18 ezer gyorstöltő működtetésében szeretne részt venni. Herbert Diess, a cégcsoport első embere kijelentette: a VW számára az elektromos mobilitás már stratégiai üzletággá vált és céljuk, hogy a teljes értékláncban, annak minden láncszemében ott legyenek. A VW a zéró emissziós mobilitás korának legjobb felhasználói élményét kívánja nyújtani és ők akarják a legjobb akkumulátorokat gyártani a piacon.
25 ezer dolláros Teslát ígért be Elon Musk A "Battery Day", vagyis az Akkumulátor Napja nevű rendezvényen Elon Musk felvázolta a Tesla középtávú terveit. A hat VW-féle gigafactory (és igen, a cég a közleményében ezt a Teslától ellesett kifejezést használta) közül az első kettő a svédországi Skellefteå városában illetve a szászországi Salzgitternél épül meg. A svéd üzem (melyet a Northvolt nevű energetikai vállalattal közösen működtetnek majd) a tervek szerint már 2023-ban termelni kezd, a salzgitteri gyár két évvel később indul be majd. A VW mind a svéd, mind a német gyárat megújuló energiával kívánja majd működtetni.
Az új gyárak új technológiájú akkumulátorokat készítenek. Ezek a "unified", egyesített akkupakkok a tervek szerint jelentősen csökkentik majd az elektromos autók árát, ugyanakkor a mainál nagyobb fajlagos hatótávot és teljesítményt biztosítanak. A VW tervei szerint 2030-ra már a cég elektromos autóinak 80%-ában ezek a rejtélyes unified-technológiájú akkumulátorok dolgoznak majd, amelyek 100 euró/kilowattóra alatti költséggel a jelenleginél jóval elérhetőbbé teszik az elektromos mobilitást.
A VW nem csak Európára tervez a villamosítással. Amerikában már ez év végre 3500 gyorstöltő üzmeltetésében, Kínában 2025-re 17 ezer gyorstöltő működtetésében kívánnak részt venni.