A Volkswagen is megrendezte a saját jövőnapját, a Tesla mintájára

2021 / 03 / 15 / Rácz Tamás
A Volkswagen is megrendezte a saját jövőnapját, a Tesla mintájára
Ami az amerikai villanyautós cégnél a Battery Day volt, az lett ma a Volkswagennél a Power Day.

A Volkswagen Csoport megtartotta első Power Day-ét, ami a cég tervei szerint a villamosítás éves kiemelt napja lesz a cégnél mostantól kezdve, talán úgy 2030-ig. Amikorra is az autógyártó termékeinek nagy része, ha nem is deklaráltan 100%-a már úgyis elektromos lesz és okafogyottá válik továbbra is az elektromos mobilitásról, mint külön témáról beszélni.

A VW villamosítási stratégiájának fókuszában az akkumulátorok egyszerűbbé és olcsóbbá tétele áll, mert úgy gondolják, ez lesz a kulcsa annak, hogy az elektromos autózás minél több ember számára realitássá váljon. A német autógyártó konszern azt is fontosnak tartja, hogy az akkuk gyártása folyamatosan biztosított legyen (érthető ez az igény a mai chipválság kellős közepén), ezért saját kezükbe veszik az energiaforrások készítését. A mai sajtórendezvény legerősebb kijelentése az volt, hogy a VW-csoport Európa-szerte hat óriási akkumulátor-gyár építését tervezi, összesen 240 GWh-s léptékben, az évtized végéig.


Dr. Herbert Diess, VW Power Day

A VW-csoport a töltőhálózat bővítésének ügyét is kiemelten kezeli, ezért együttműködéseket kezdeményezett a BP-vel (Nagy-Britannia), az Iberdrolával (Spanyolország) és az Enel-lel (Olaszország). A cég 2025-re Európában 18 ezer gyorstöltő működtetésében szeretne részt venni. Herbert Diess, a cégcsoport első embere kijelentette: a VW számára az elektromos mobilitás már stratégiai üzletággá vált és céljuk, hogy a teljes értékláncban, annak minden láncszemében ott legyenek. A VW a zéró emissziós mobilitás korának legjobb felhasználói élményét kívánja nyújtani és ők akarják a legjobb akkumulátorokat gyártani a piacon.

25 ezer dolláros Teslát ígért be Elon Musk A "Battery Day", vagyis az Akkumulátor Napja nevű rendezvényen Elon Musk felvázolta a Tesla középtávú terveit. A hat VW-féle gigafactory (és igen, a cég a közleményében ezt a Teslától ellesett kifejezést használta) közül az első kettő a svédországi Skellefteå városában illetve a szászországi Salzgitternél épül meg. A svéd üzem (melyet a Northvolt nevű energetikai vállalattal közösen működtetnek majd) a tervek szerint már 2023-ban termelni kezd, a salzgitteri gyár két évvel később indul be majd. A VW mind a svéd, mind a német gyárat megújuló energiával kívánja majd működtetni.

Az új gyárak új technológiájú akkumulátorokat készítenek. Ezek a "unified", egyesített akkupakkok a tervek szerint jelentősen csökkentik majd az elektromos autók árát, ugyanakkor a mainál nagyobb fajlagos hatótávot és teljesítményt biztosítanak. A VW tervei szerint 2030-ra már a cég elektromos autóinak 80%-ában ezek a rejtélyes unified-technológiájú akkumulátorok dolgoznak majd, amelyek 100 euró/kilowattóra alatti költséggel a jelenleginél jóval elérhetőbbé teszik az elektromos mobilitást.

A VW nem csak Európára tervez a villamosítással. Amerikában már ez év végre 3500 gyorstöltő üzmeltetésében, Kínában 2025-re 17 ezer gyorstöltő működtetésében kívánnak részt venni.

Ez is érdekelhet:

Ha te is úgy akarod, a Volkswagen elektromos kabriót is fog gyártani A VW felsővezetői a Twitteren, a Weibón és a LinkedInen várják az emberek véleményét arról, hogy szükség van-e egy elektromos kabrióra.

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.


Bárki is lesz az amerikai elnök, a Google és a Facebook nem fognak túl jól járni
Bárki is lesz az amerikai elnök, a Google és a Facebook nem fognak túl jól járni
Donald Trump alelnök-jelöltje, J. D. Vance, és a legvalószínűbb demokrata elnökjelölt, Kamala Harris sem lenne könnyű ellenfél a Szilícium-völgy nagyvállalatainak.
Átírhatja az élet keletkezését az óceán mélyén talált sötét oxigén
Átírhatja az élet keletkezését az óceán mélyén talált sötét oxigén
A bolygón a jelenleg ismert élethez szükséges az oxigén, ami biológiai úton keletkezett fény segítségével fotoszintézissel. Vagy mégsem? Egy mostani, döbbenetes felfedezés szerint az oxigén előállításához sem fényre, sem biológiai folyamatokra nincs feltétlen szükség. Az óceán mélye olyan titkát fedte fel, ami mindent megkérdőjelez.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.