A Volkswagen is megrendezte a saját jövőnapját, a Tesla mintájára

2021 / 03 / 15 / Rácz Tamás
A Volkswagen is megrendezte a saját jövőnapját, a Tesla mintájára
Ami az amerikai villanyautós cégnél a Battery Day volt, az lett ma a Volkswagennél a Power Day.

A Volkswagen Csoport megtartotta első Power Day-ét, ami a cég tervei szerint a villamosítás éves kiemelt napja lesz a cégnél mostantól kezdve, talán úgy 2030-ig. Amikorra is az autógyártó termékeinek nagy része, ha nem is deklaráltan 100%-a már úgyis elektromos lesz és okafogyottá válik továbbra is az elektromos mobilitásról, mint külön témáról beszélni.

A VW villamosítási stratégiájának fókuszában az akkumulátorok egyszerűbbé és olcsóbbá tétele áll, mert úgy gondolják, ez lesz a kulcsa annak, hogy az elektromos autózás minél több ember számára realitássá váljon. A német autógyártó konszern azt is fontosnak tartja, hogy az akkuk gyártása folyamatosan biztosított legyen (érthető ez az igény a mai chipválság kellős közepén), ezért saját kezükbe veszik az energiaforrások készítését. A mai sajtórendezvény legerősebb kijelentése az volt, hogy a VW-csoport Európa-szerte hat óriási akkumulátor-gyár építését tervezi, összesen 240 GWh-s léptékben, az évtized végéig.


Dr. Herbert Diess, VW Power Day

A VW-csoport a töltőhálózat bővítésének ügyét is kiemelten kezeli, ezért együttműködéseket kezdeményezett a BP-vel (Nagy-Britannia), az Iberdrolával (Spanyolország) és az Enel-lel (Olaszország). A cég 2025-re Európában 18 ezer gyorstöltő működtetésében szeretne részt venni. Herbert Diess, a cégcsoport első embere kijelentette: a VW számára az elektromos mobilitás már stratégiai üzletággá vált és céljuk, hogy a teljes értékláncban, annak minden láncszemében ott legyenek. A VW a zéró emissziós mobilitás korának legjobb felhasználói élményét kívánja nyújtani és ők akarják a legjobb akkumulátorokat gyártani a piacon.

25 ezer dolláros Teslát ígért be Elon Musk A "Battery Day", vagyis az Akkumulátor Napja nevű rendezvényen Elon Musk felvázolta a Tesla középtávú terveit. A hat VW-féle gigafactory (és igen, a cég a közleményében ezt a Teslától ellesett kifejezést használta) közül az első kettő a svédországi Skellefteå városában illetve a szászországi Salzgitternél épül meg. A svéd üzem (melyet a Northvolt nevű energetikai vállalattal közösen működtetnek majd) a tervek szerint már 2023-ban termelni kezd, a salzgitteri gyár két évvel később indul be majd. A VW mind a svéd, mind a német gyárat megújuló energiával kívánja majd működtetni.

Az új gyárak új technológiájú akkumulátorokat készítenek. Ezek a "unified", egyesített akkupakkok a tervek szerint jelentősen csökkentik majd az elektromos autók árát, ugyanakkor a mainál nagyobb fajlagos hatótávot és teljesítményt biztosítanak. A VW tervei szerint 2030-ra már a cég elektromos autóinak 80%-ában ezek a rejtélyes unified-technológiájú akkumulátorok dolgoznak majd, amelyek 100 euró/kilowattóra alatti költséggel a jelenleginél jóval elérhetőbbé teszik az elektromos mobilitást.

A VW nem csak Európára tervez a villamosítással. Amerikában már ez év végre 3500 gyorstöltő üzmeltetésében, Kínában 2025-re 17 ezer gyorstöltő működtetésében kívánnak részt venni.

Ez is érdekelhet:

Ha te is úgy akarod, a Volkswagen elektromos kabriót is fog gyártani A VW felsővezetői a Twitteren, a Weibón és a LinkedInen várják az emberek véleményét arról, hogy szükség van-e egy elektromos kabrióra.

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Milyen távolságból nézzük a mobiltelefon kijelzőjét, hogy ne legyen baja a szemünknek?
Milyen távolságból nézzük a mobiltelefon kijelzőjét, hogy ne legyen baja a szemünknek?
Az okostelefonok viszonylag apró képernyőjének állandó nézegetése különféle látási problémákhoz vezethet, az enyhébb szemkifáradástól a rövidlátásig. A problémák elkerülésében az is segíthet, ha az eszközt megfelelő távolságba tartjuk magunktól.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.