Alvó autóst üldöztek a német rendőrök

2023 / 01 / 04 / Bobák Áron
Alvó autóst üldöztek a német rendőrök
A Tesla vezetéssegítő rendszere 15 percen keresztül vezette az autót, mire a rendőröknek sikerült megállítani.

A Tesla 2013-ban mutatta be az Autopilot nevű vezetést támogató rendszert, amely képes önállóan kormányozni és tartani a jármű sebességet, a továbbfejlesztett változata pedig többek között sávváltásra és navigációra is alkalmas. Bár az Autóipari Mérnökök Társasága (SAE) által meghatározott skála szerint az Autopilot ezzel együtt is csak 2-es szintű autonóm rendszernek minősül, a közlekedési szabályok szerint pedig a sofőrök nem adhatnák át teljesen az irányítást az autónak, az elmúlt években számos példát láthattunk rá, hogy sokan ezt nem veszik komolyan, és úgy kezelik a Teslájukat, mintha az önvezető jármű lenne.

Így tett az a sofőr is, aki december 29-én a németországi 70-es autópályán aludt el a vezetőülésben, a bajor rendőrség pedig hiába vette üldözőbe az autót, nem tudták megállítani a járművet. Az Interesting Engineering beszámolója szerint a Tesla a vezetést támogató rendszerei segítségével példásan tartotta a távolságot az eléje húzódó rendőrautó mögött, miközben a sebessége a 110 km/h-t is elérte. Az üldözésnek végül az vetett véget, hogy negyedóra elteltével a sofőr felébredt, és amikor látta, hogy a rendőrség a nyomában van, azonnal félreállt.

Azóta az is kiderült, hogy a 45 éves férfi - akinek a vizsgálatok kábítószert is kimutattak a vérében - teljesen tudatosan cselekedett, hiszen az autóban egy olyan súlyt találtak a kormányra rögzítve, aminek kifejezetten az a célja, hogy átverje az Autopilotot, ami a súly miatt úgy érzékeli, mintha a sofőr fogná a kormányt. Bár Németországban bizonyos feltételek mellett már engedélyezték az önvezetés egyes formáit, az ehhez szükséges tanúsítványokkal jelenleg csak a Mercedes S-osztály és az elektromos EQS rendelkezik, amelynek a 3-as szintű automatizációja lehetővé teszi, hogy a sofőr az autópályán való torlódás esetén (legfeljebb 60 km/h-s sebességnél) teljesen a járműre bízza a vezetést.

Nem ez volt az egyetlen eset a közelmúltban amikor Elon Musk cége akaratlanul is demonstrálta az autója megbízhatóságát, hiszen ahogy arról a Telex beszámolt, Kaliforniában hétfőn egy Tesla 75 métert zuhant egy part menti szikláról, a benne utazó két felnőtt és két gyerek viszont túlélte a balesetet. Azóta kiderült, hogy az autó 41 éves sofőrje szándékosan hajtott a szakadékba, de hogy miért, azt egyelőre nem lehet tudni.

(Borítókép: Marc van der Chijs/Flickr)

Bekapcsolta a vezetéssegítő rendszert az autópályán, majd lefeküdt a Tesla hátsó ülésére aludni A nézettségre vadászó videós ráadásul nem is a Tesla nemrég kiadott "teljes önvezetés" funkcióját használta, hanem a régebbi Autopilotot.


"Mint egy párásító kerekekkel" - a Kawasaki bemutatta hidrogénhajtású motorját
A motorkerékpár nagyon alacsony kibocsátású, nagyrészt csak víz keletkezik a használata közben.
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.