A Tesla 2013-ban mutatta be az Autopilot nevű vezetést támogató rendszert, amely képes önállóan kormányozni és tartani a jármű sebességet, a továbbfejlesztett változata pedig többek között sávváltásra és navigációra is alkalmas. Bár az Autóipari Mérnökök Társasága (SAE) által meghatározott skála szerint az Autopilot ezzel együtt is csak 2-es szintű autonóm rendszernek minősül, a közlekedési szabályok szerint pedig a sofőrök nem adhatnák át teljesen az irányítást az autónak, az elmúlt években számos példát láthattunk rá, hogy sokan ezt nem veszik komolyan, és úgy kezelik a Teslájukat, mintha az önvezető jármű lenne.
Így tett az a sofőr is, aki december 29-én a németországi 70-es autópályán aludt el a vezetőülésben, a bajor rendőrség pedig hiába vette üldözőbe az autót, nem tudták megállítani a járművet. Az Interesting Engineering beszámolója szerint a Tesla a vezetést támogató rendszerei segítségével példásan tartotta a távolságot az eléje húzódó rendőrautó mögött, miközben a sebessége a 110 km/h-t is elérte. Az üldözésnek végül az vetett véget, hogy negyedóra elteltével a sofőr felébredt, és amikor látta, hogy a rendőrség a nyomában van, azonnal félreállt.
Azóta az is kiderült, hogy a 45 éves férfi - akinek a vizsgálatok kábítószert is kimutattak a vérében - teljesen tudatosan cselekedett, hiszen az autóban egy olyan súlyt találtak a kormányra rögzítve, aminek kifejezetten az a célja, hogy átverje az Autopilotot, ami a súly miatt úgy érzékeli, mintha a sofőr fogná a kormányt. Bár Németországban bizonyos feltételek mellett már engedélyezték az önvezetés egyes formáit, az ehhez szükséges tanúsítványokkal jelenleg csak a Mercedes S-osztály és az elektromos EQS rendelkezik, amelynek a 3-as szintű automatizációja lehetővé teszi, hogy a sofőr az autópályán való torlódás esetén (legfeljebb 60 km/h-s sebességnél) teljesen a járműre bízza a vezetést.
Nem ez volt az egyetlen eset a közelmúltban amikor Elon Musk cége akaratlanul is demonstrálta az autója megbízhatóságát, hiszen ahogy arról a Telex beszámolt, Kaliforniában hétfőn egy Tesla 75 métert zuhant egy part menti szikláról, a benne utazó két felnőtt és két gyerek viszont túlélte a balesetet. Azóta kiderült, hogy az autó 41 éves sofőrje szándékosan hajtott a szakadékba, de hogy miért, azt egyelőre nem lehet tudni.
(Borítókép: Marc van der Chijs/Flickr)