Az amerikai CNBC hozta le elsőként a hírt, mely szerint a Volkswagen a legendás német humort is bevetve próbálja meghódítani villanyautóival az USA piacát. Az Amerikában árult elektromos modelleket a kerek VW-embléma mellett egy Voltswagen felirattal is ellátják majd, illetve a cégcsoport helyi villanyautós üzletágát át is nevezik Voltswagen of Americára.
Az információ egy véletlenül a sajtóhoz került, helyenként még hiányos sajtközlemény-tervezetből származik. A kommünikének április 29-én kellett volna kimennie, az új brandet pedig a dokumentum szerint májustól kezdené használni a cég, amiből az is következik, hogy a szóvicc-alapú névváltoztatás nem áprilisi, hanem véresen komoly tréfa a VW-csoport részéről. A Volkswagen amerikai üzletágának sajtóközpontja nem kommentálta a hírt, viszont az Automotive News autóipari szaklap azt állítja, belső források számukra megerősítették a változást.
A Voltswagen név mellett az elektromos modelleket az is megkülönbözteti majd a belsőégésű motoros autóktól, hogy a márkára jellemző sötétkék szín helyett a villanyautók termékkomunikációja világosabb kék árnyalatot kapna.
A változás a VW nagyobb távlatú tervei szerint azt is jelenti, hogy záros határidőn belül az amerikai Volkswagenek többsége Voltswagen lesz, hiszen a cég pár hete megrendezett elektromobilitási konferenciáján Herbert Diess vezérigazgató arról beszélt, hogy már 2030-ra elérhetik a 70%-ot az elektromos autók a márka eladásaiban.
Frissítés 1: a Volkswagen a szivárgás után hivatalosan is kiadott egy közleményt, sőt: egy grafikát is. Szóval tényleg nem áprilisi tréfa:
Frissítés 2: A VW március 31-én már azt kommunikálta, hogy az egész mégiscsak egy vicc volt, a Volkswagen Amerikában is megmarad Volkswagennek. Valószínűleg sosem tudjuk meg, hogy egészen pontosan mi is volt ezzel az egésszel bakisorozattal a cég szándéka, de az biztos, hogy egy napig a Volkswagen elektromos autóival volt tele a világsajtó. Akár hiba volt, akár szándékos médiahekk, a dolog végülis bejött!