Világszerte rengeteg olyan cég létezik, ahol a munkatársak - többnyire manuálisan - kocsik ezreit mozgatják napi szinten a különböző részlegek között. Ám ha minél több vállalat optimalizálná belső logisztikáját, akkor ezáltal egyszerre növelhetné termelékenységét és jövedelmezőségét, a dolgozókat pedig megbízhatná más típusú feladatokkal az anyagmozgatás helyett. A MiR250 Hook elviekben erre kínál megoldást, a fejlesztők elmondása szerint azt ugyanis felhasználóbarát technológiával látták el, a robot emiatt
képes automatizálni az akár ötszáz kilogramm mennyiségű áruval felpakolt kocsik belső szállítását.
Søren E. Nielsen, a MiR elnök szerint a MiR250 Hookot logisztikai központok és kórházak már használják is, az ugyanis könnyen kezelhető, ráadásul gazdaságos módszert biztosít a különböző kocsik és szállítóketrecek belső szállításának automatizálására. Hozzátette: a robot beszerzése miatt egyetlen cégnek sem kell átrendeznie raktárterét vagy új kocsikat vásárolni, a MiRHook ugyanis QR kódok vagy AprilTagek segítségével szinte bármilyen típusú kocsit beazonosít, illetve csatlakozik hozzá. (A MiR egyébként a MiRHook szabadalmaztatásával vált a világ egyetlen olyan AMR-gyártójává, amelyik kocsik vontatására szolgáló megoldást nyújt a vállalatoknak.)
A MiR250 Hook automatikusan csatlakozik az adott kocsihoz, majd emberi közbeavatkozás nélkül annak rendeltetési helyére szállítja. A robotot direkt ipari környezetben történő alkalmazásra tervezték: sebessége elérheti a két m/s-os sebességet, illetve korlátlan mennyiségű, méretű és magasságú kocsit gyűjthet be, és vontathat különböző helyekre.A robot gyorsasága és rugalmassága egyrészt megkönnyíti a munkafolyamatok optimalizálását, másrészt
növeli az autonóm mobil robotok által elvégezhető feladatok körét.
A cég elnöke szerint ha veszünk például egy gyártósort, akkor lényegesen jobb és hatékonyabb munkafolyamatot eredményez az, ha a dolgozók időben és automatikusan megkapják az alkatrészeket, vagyis kizárólag azok összeszerelésére kell koncentrálniuk, mivel a MiRHook 250 leveszi az anyagok és alkatrészek begyűjtésének terhét a vállukról. Plusz az adott cég helytakarékosság szempontjából is jól jár a robot alkalmazásával, mivel az alkatrészekkel felpakolt kocsik a megfelelő időben érkeznek meg a raktárból, ahelyett, hogy adott esetben hosszú ideig a gyártótérben várakoznának. Röviden tömören tehát ilyen és ehhez hasonló optimalizálások eszközölhetőek a MiR250 Hook segítségével a különböző iparágakban és szektorokban. Søren E. Nielsen azonban nem csupán a logisztikában, de az egészségügyben is potenciált lát a dolgozók mindennapi munkájának megkönnyítésében az ágyneműk, hulladékok és egyéb anyagok belső szállításának automatizálása által.
Ami a robot munkáját illeti, beüzemelése nem igényel túl sok előkészületet, mindössze QR kódokkal vagy AprilTagekkel kell ellátni az épületben található kocsikat vagy ketreceket, hogy a MiR250 Hook beazonosíthassa azokat. A robot felfedezi környezetét, mialatt először manuálisan végigvezetik a területen. Ha pedig a vállalat ezt a részt szeretné átugorni, akkor importálhatja a helyszínek alaprajzait az eszköz szoftverébe, így az mindössze pár kattintással összeállítja saját térképét. A robot továbbá felvonókkal és ajtókkal is képes kommunikálni, ennek köszönhetően szabadon mozoghat a különböző részlegek között.
Mindazon cégek, amelyek korábban már beszerezték a MiR250 robotot, nekik nincs más dolguk, mint megvásárolni a MiR Hook 250 kocsi-vontató fedélzeti modult. Az új vásárlók pedig szinte szempillantásnyi idő alatt automatizálhatják belső logisztikájukat, ha beruháznak egy MiR250 robotba és a MiR Hook 250-be, amit a MiR egy 'csomagban', azonnal alkalmazható megoldásként szállít.
(Fotók: mobile-industrial-robots.com)