Jól vizsgázott a robot, ami az első űrhotel prototípusát fogja megépíteni
2021 / 06 / 25 / Bobák Áron
Jól vizsgázott a robot, ami az első űrhotel prototípusát fogja megépíteni
Az Orbital Assembly Corporation idén januárban jelentette be, hogy az évtized végéig egy olyan űrállomást terveznek felépíteni, amely mesterséges gravitációval van ellátva, és egyszerre akár háromszáz űrturistát is vendégül tud látni a száz fős személyzet mellett.

A Voyager Station megépítéséig hosszú út vezet, a volt NASA mérnököket is soraiban tudó vállalat ugyanis először egy prototípust fog felépíteni a Föld körüli pályán. Ehhez egy speciális robotot is terveznek, ami a súlytalanságban képes lesz összeszerelni a hatalmas fémstrúktúrát. Ennek a robotnak a kisebb változatával nemrég készült el az OAC, akik a kaliforniai Fontanában található székhelyük megnyitása alkalmából demonstrálták is az eszköz működőképességét: a DSTAR (Demonstrator Structural Truss Assembly Robot) névre keresztelt eszköz egy hat tonnás, amerikai futballpálya hosszúságú fémvázat szerelt össze.

Ha minden a tervek szerint halad, a prototípus megépítésére tervezett PSTAR 2023-ban már az űrben fogja megtenni ugyanezt, vagyis önállóan összeszerel egy hatvan méter átmérőjű fémstruktúrát, amely a négy, rajta elhelyezett hajtómű segítségével forogni is képes lesz. Utóbbi kulcsfontosságú eleme a vállalat terveinek, akik a holdi gravitációt elérő, mesterséges gravitációt akarnak létrehozni a tervezett űrállomáson.

A meglehetősen ambiciózus ütemterv szerint maga a Voyager Station 2027-re készülhet el. Az űrállomáson többek között étterem és tornaterem várná a látogatókat, akik akár űrsétákon is részt vehetnének, a gravitációnak köszönhetően pedig hagyományos vécé és fürdőszoba is a rendelkezésükre állna. A 200 méter átmérőjű gravitációs gyűrűn 24 kisebb, 40x20 méteres modult helyeznek el, és az egész űrállomást robotokkal építik majd meg.

Az OAC terveihez persze az űrutazásnak is fel kell még nőnie, hiszen jelenleg nem áll rendelkezésre olyan űrhajó, amivel ilyen mennyiségű embert lehetne szállítani a világűrbe. Bár az egyre élesedő űrversenyben többek között a Virgin Galactic és a Blue Origin is arra hajt, hogy ők legyenek az első privát cég, akik civileket juttatnak a világűrbe, az ő űrhajóik és űrrepülőgépeik alkalmatlanok lennének a Voyager Station kiszolgálására, így az OAC leginkább abban bízhat, hogy a SpaceX minél előbb elkészül a Starship nevű űrhajójával, ami egyszerre akár több száz embert is képes lesz szállítani.

További cikkek a témában:

2030-ig elkészülhet a mesterséges gravitációval ellátott űrszálloda, ami akár háromszáz vendéget is tud egyszerre fogadni A NASA korábbi munkatársai nem kis fába vágták a fejszéjüket a Voyager Stationnel, ami mintha egyenesen a jövőből érkezett volna

Az űrversenyek kora 1. rész – Milliárdosok Míg az előző évszázadban az űrverseny nemzetek, sőt ideológiai blokkok között zajlott, addig ma már komplexebb a felállás. Két cikkben vesszük sorra, kik állnak a rajtvonalhoz és mik a tétek a jelen és a közeljövő űrversenyeiben.

A SpaceX aláírta a megállapodást, ami sebességbe rakja az űrturizmust Az Axiom Space múlt héten jelentette be, hogy az eddigi egy, 2022-re tervezett küldetés mellett újabb háromról sikerült megegyezniük Elon Musk vállalatával, így a következő években sorra indulhatnak majd a turisták a Nemzetközi Űrállomásra.


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.