Az agilitás segítette a vezető magyarországi nagyvállalatok túlélését a Covid-19 járvány alatt

2021 / 06 / 13 / Justin Viktor
Az agilitás segítette a vezető magyarországi nagyvállalatok túlélését a Covid-19 járvány alatt
Az Agile Enterprise Summit rendezvényről szóló beszámolónkban vezető hazai nagyvállalatok képviselői fedik fel titkaikat, melyek segítették cégeiket a túlélésben. Pandémiás tapasztalatok az üzleti szférából.

Agilis keretrendszer

Az Agile Enterprise Summit rendezvényen a Magyar Telekom, az OTP, a Lufthansa Systems és az NN Biztosító felsővezetői és szakértői osztották meg eredményeiket és engedtek betekintést működésük kulisszatitkaiba.

A koronavírus világjárvány kikövetelte átállás mindannyiuknak hatalmas kihívást jelentett, de az eredményeik mára már kézzelfoghatóak, és összefoglalásképpen elmondható, hogy a helyzetre adott gyors válaszukat nagyban segítette az agilis keretrendszer használata.

„Több, mint két éve működünk agilisan, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy azokkal a nagyvállalatokkal, akik szintén ezt az utat választották, megosszuk egymással és az érdeklődő, transzformáció előtt álló cégekkel tapasztalatainkat, megoldásainkat” – mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója. 

A startupperek örömére a vállalati innováció-támogatás a járvány árnyékában sem állt le A koronavírus okozta világjárvány hatására nagyjából minden normális vállalati folyamat a feje tetejére állt, nem volt kivétel a startupok és az innováció támogatása sem. Szerencsére akadtak kivételek, a pénzcsapokat nem mindenhol zárták el teljesen.

A nagy kísérlet

A vezetői kerekasztal körül ülve Rékasi Tibor a Magyar Telekom vezérigazgatója, Csányi Péter az OTP vezérigazgató-helyettese, Csiszár Zoltán a Lufthansa Systems cégvezetője, és Holló Bence az NN vezérigazgatója mondta el, hogy miért és hogyan döntöttek a működésváltás mellett. Fontos lépésnek nevezték - és egyben hatalmas kísérletnek is - az agilis keretrendszer bevezetését, ami még mindig tart, de már látszanak az eredményei is. 

Rékasi Tibor szerint a transzformációt egyrészt a piacon jelentkező folyamatos változások, az ügyféligények jobb és hatékonyabb kiszolgálása, valamint a szervezeti működés gyorsítására, hatékonyság növelésére irányuló törekvések indokolták. Az új működés lényege a felhatalmazó vezetés, melyben az operatív döntések ott születnek, ahol a legtöbb információ áll rendelkezésre. Így gyorsabban, hatékonyabban tudnak reagálni az ügyféligényekre és a piaci változásokra. Az agilis működésre való áttérés jóval több egy szervezeti átállásnál, inkább szemléletváltás, melyben az ügyfelek érdekei is jobban megjelenhetnek.

A Magyar Telekom négy különböző szakterület konkrét agilis működésébe, innovatív megoldásaiba engedett betekintést. A Kelemen Márton által vezetett Data Enablement Tribe napi munkájában az agilitás a vállalatban egyértelmű vízióját jelentette, amihez mindenki saját célokat kapcsolhat. Ha egyértelmű a célkitűzés, akkor bármilyen megváltozott helyzetben tudják, hogy mit kell tenni, hogy a közös cél ne sérüljön. 

„Az agilitás a saját metodikájával ad egy olyan ritmust, mellyel összhangban tudunk haladni feladatainkkal, és azok priorizálásával. Ez azért nagyon fontos, mert váratlan helyzetekben esetében - mint például a pandémia - pontosan láttuk, hogy az új feladatok vállalása milyen erőforrást követel és mely projektek háttérbe szorulását jelenti. Képesek voltunk rövid idő alatt mérlegelni a prioritásokat, ezek mentén újratervezni és a valós problémára reagáló terméket gyorsan létrehozni” - mondta Kelemen Márton, a Magyar Telekom adattechnológiáért felelős vezetője.

A jövő lehetséges irányait vázoló kerekasztal beszélgetésen a jövő nagyvállalatainak működéséről elhangzott, hogy

az agilis működés felerősíti a tulajdonosi szemléletet és a gyorsan hadrendbe állítható, projekt-alapon szerveződő virtuális csapatok menedzselése újrafogalmazhatja mindazt, amit eddig a munkahelyi lojalitásról, munkavállalói élményről gondoltunk.

(Forrás: Telekom Kép: Telekom, Unsplash)

Ez is érdekelhet:

A videojáték jó üzletnek tűnik a karantén idején, de tényleg az? Rekordmennyiségű játékos nem jelent automatikusan rekordösszegű bevételt, a kisebb, független stúdiók pedig kifejezetten bajban vannak.

A hidrogén lesz a következő évtizedek legjövedelmezőbb üzlete - mondja az USA egyik legnagyobb befektetési bankja "Olyan, mint az okostelefonpiac volt 2007 előtt" - írja a Bank of America a legújabb elemzésében a hidrogénpiacról.

Valaki 28 millió dollárt fizetett azért, hogy Jeff Bezosszal utazhasson a világűrbe Ez egész pontosan nyolcmilliárd forint egy 11 perces útért.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Mitől tartunk jobban, a robotrendőröktől vagy a virtuális betegápolóktól?
Mitől tartunk jobban, a robotrendőröktől vagy a virtuális betegápolóktól?
A radiocafé Kávézó a világ végén című műsorában beszélgettünk az elmúlt hetek legizgalmasabb, a fenntarthatósággal és a jövővel kapcsolatos híreiről.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.