Az Agile Enterprise Summit rendezvényen a Magyar Telekom, az OTP, a Lufthansa Systems és az NN Biztosító felsővezetői és szakértői osztották meg eredményeiket és engedtek betekintést működésük kulisszatitkaiba.
A koronavírus világjárvány kikövetelte átállás mindannyiuknak hatalmas kihívást jelentett, de az eredményeik mára már kézzelfoghatóak, és összefoglalásképpen elmondható, hogy a helyzetre adott gyors válaszukat nagyban segítette az agilis keretrendszer használata.
„Több, mint két éve működünk agilisan, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy azokkal a nagyvállalatokkal, akik szintén ezt az utat választották, megosszuk egymással és az érdeklődő, transzformáció előtt álló cégekkel tapasztalatainkat, megoldásainkat” – mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
A vezetői kerekasztal körül ülve Rékasi Tibor a Magyar Telekom vezérigazgatója, Csányi Péter az OTP vezérigazgató-helyettese, Csiszár Zoltán a Lufthansa Systems cégvezetője, és Holló Bence az NN vezérigazgatója mondta el, hogy miért és hogyan döntöttek a működésváltás mellett. Fontos lépésnek nevezték - és egyben hatalmas kísérletnek is - az agilis keretrendszer bevezetését, ami még mindig tart, de már látszanak az eredményei is.
Rékasi Tibor szerint a transzformációt egyrészt a piacon jelentkező folyamatos változások, az ügyféligények jobb és hatékonyabb kiszolgálása, valamint a szervezeti működés gyorsítására, hatékonyság növelésére irányuló törekvések indokolták. Az új működés lényege a felhatalmazó vezetés, melyben az operatív döntések ott születnek, ahol a legtöbb információ áll rendelkezésre. Így gyorsabban, hatékonyabban tudnak reagálni az ügyféligényekre és a piaci változásokra. Az agilis működésre való áttérés jóval több egy szervezeti átállásnál, inkább szemléletváltás, melyben az ügyfelek érdekei is jobban megjelenhetnek.
A Magyar Telekom négy különböző szakterület konkrét agilis működésébe, innovatív megoldásaiba engedett betekintést. A Kelemen Márton által vezetett Data Enablement Tribe napi munkájában az agilitás a vállalatban egyértelmű vízióját jelentette, amihez mindenki saját célokat kapcsolhat. Ha egyértelmű a célkitűzés, akkor bármilyen megváltozott helyzetben tudják, hogy mit kell tenni, hogy a közös cél ne sérüljön.
„Az agilitás a saját metodikájával ad egy olyan ritmust, mellyel összhangban tudunk haladni feladatainkkal, és azok priorizálásával. Ez azért nagyon fontos, mert váratlan helyzetekben esetében - mint például a pandémia - pontosan láttuk, hogy az új feladatok vállalása milyen erőforrást követel és mely projektek háttérbe szorulását jelenti. Képesek voltunk rövid idő alatt mérlegelni a prioritásokat, ezek mentén újratervezni és a valós problémára reagáló terméket gyorsan létrehozni” - mondta Kelemen Márton, a Magyar Telekom adattechnológiáért felelős vezetője.
A jövő lehetséges irányait vázoló kerekasztal beszélgetésen a jövő nagyvállalatainak működéséről elhangzott, hogy
az agilis működés felerősíti a tulajdonosi szemléletet és a gyorsan hadrendbe állítható, projekt-alapon szerveződő virtuális csapatok menedzselése újrafogalmazhatja mindazt, amit eddig a munkahelyi lojalitásról, munkavállalói élményről gondoltunk.
(Forrás: Telekom Kép: Telekom, Unsplash)