A Google önvezető autós (pontosabban ezek után "teljesen autonóm vezetési technológiájú" autós) vállalkozása, a Waymo "a történelmekönyvekbe szeretné száműzni" az "önvezető autó" (self-driving car) kifejezést.
A cég közleménye szerint ez az egész nem csupán PR vagy nyelvészeti jellegű probléma. Mint mondják, számos autógyártó megtéveszti a közvéleményt, amikor az "önvezető" kifejezést használja a vezetés-támogatási rendszerek technológiájára. A Waymo szemantikai felvetésével szeretne egyértelmű különbséget tenni saját szolgáltatásuk és az önvezetésre valójában nem képes autók gyártóinak szlogenjei között - itt említve a Tesla "Autopilot" szolgáltatását is, amely valójában nem robotpilóta, hiszen a rendszer igényli a vezető jelenlétét és folyamatos felügyeletét. Mint mondják, jelenleg egyetlen autógyártó sem árul olyan járművet, amely a vezetés teljes felelősségét magára tudná vállalni, tehát az "önvezetés" kifejezés nem tükrözi a valóságban elérhető szolgáltatásokat.
A Waymo úgy gondolja, az "önvezető" szó helyett az "autonóm" jelző használata segítene világossá tenni a különbséget a vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt és a valóban emberi sofőr nélkül közlekedni képes járművek között.
A Waymo nem most emel szót először a témában. Tavalyelőtt novemberben a cég CEO-ja, John Krafcik már felvetette a vezetés-támogatás és az önvezetés közti markáns különbségtétel szükségességét. Mint mondta, amíg az autóban ülő, az autó célját meghatározó embernek szüksége van egy jogosítványra, amellyel felelősséget vállal a jármű mozgásáért, addig az a jármű nem nevezhető önvezetőnek, bármilyen fejlett vezetéstámogatással is rendelkezik.