Az ügyfelek imádták a dizájner munkáit, pedig valójában nem emberi alkotások voltak

2020 / 07 / 24 / Perei Dóra
Az ügyfelek imádták a dizájner munkáit, pedig valójában nem emberi alkotások voltak
Nikolay Ironov egy teljes éven át tervezett logókat influenszereknek, éttermekhez, applikációkhoz és egyéb új termékekhez. Egy év után azonban lehullt a lepel, és kiderült, hogy Nikolay egy mesterségesintelligencia-rendszer.

Oroszországban járunk, ahol nem is olyan régen az Art. Lebev Dizájn Studiónak támadt egy ötlete, és kitalálták Nikolay Ironov karakterét, aki, vagyis ami valójában a cég által fejlesztett mesterséges intelligencia. A fejlesztők semmit sem bíztak a véletlenre, így még portfóliót is terveztek neki a publikálás után pedig csak úgy záporoztak a megrendelések. Merthogy a megrendelők rendkívül elégedettek voltak a munkáival. A mesterséges intelligenciát kézzel rajzolt vektoros képeken 'képezték ki', melynek során úgy sajátította el a márkatervezés tudnivalót, hogy

munkáit valóban nem lehet megkülönböztetni az emberi alkotásoktól.

Ezen kívül rengeteg fotót átfuttattak rajta, hogy képes legyen a semmiből is realisztikusan alkotni. Azt gondolhatnánk, hogy az ügyfeleket felháborította az igazság lelepleződése, ehhez képest inkább ámulva fogadták az ötletet. Maga a rendszer kissé kifinomultabb egy hagyományos logógenerátornál, illetve ahogy a TNW-n is olvasható, a beérkező levelekből képes kiragadni a kulcsszavakat, melyek alapján eleget tesz a megrendelésnek. Ezután az algoritmus finomít a megjelenésen, majd létrehoz egy színskálát, majd utolsó lépésben az emberi ügyintéző elküldi a márkaterveket megrendelőnek.

Ám miközben folyamatosan több vizuális stílust adnak Ironov imidzséhez - és úgy tűnik, hogy a stúdió továbbra is a szoftvert használja a tervezéshez -, nem akarják korlátozni az MI kreativitását, mivel sokszor kifejezetten eltérő tervezési irányba indul, mint amire az emberek számítanának. Mindez pedig lényeges az alkotás szempontjából. Az igazat megvallva ugyanakkor ez a fajta generált logótervezés nem új dolog, néhány márka ugyanis a kezdetektől mesterséges intelligenciával tervez arculatot, ezért folyamatosan fejlődnek, bár csak bizonyos tervezési paramétereken belül, hogy a márka mindenképp felismerhető maradjon a fogyasztók számára. Míg bizonyos cégek, például az Adobe és az Autodesk már most is kínálnak mesterséges intelligencia által kreált javaslatokat a tervezési folyamat során, valamint automatizált opciókat építenek a termékekbe. (Nem beszélve számtalan online logótervező webhelyről, amelyek algoritmusok segítségével azonnali márkatervezetet javasolnak.) Ami azonban igazán lenyűgözővé teszi Ironovot az az, hogy az nem csupán egy egyszerű rendszer, amelyet néhány ügyfél kiválasztott, hiszen bebizonyította, hogy

a mesterséges intelligencia nem a távoli jövő, sokkal inkább már a jelen, még a művészetben is.

(Fotó: Getty Images Hungary)


Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Jogvédők szerint ez veszélyes, a technológiát szállító cég szerint viszont a módszereik merőben másak, mint amit Kínában vagy Katarban láthatunk.
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók számára az ETH Zürich fejlesztett olyan berendezést, ami csökkenti a légellenállást. Az olimpiára készülők is kipróbálták.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.