 
                                            Egy katonai művelet sikeressége többek között az ellátási lánc folyamatosságán múlik, vagyis azon, hogy a haderőnek mindig és mindenkor rendelkezésre álljon elegendő élelmiszer, üzemanyag és lőszer, hogy csak a legszükségesebbeket említsük. Mindezt leírni azonban könnyebb, mint megvalósítani, mivel bizonyos vidékekre szinte lehetetlen, vagy csak súlyos erőfeszítések árán lehet muníciót juttatni a legénységnek.
A harci- és katasztrófahelyzetek során adódhatnak olyan körülmények, amelyek rendkívül megnehezítik a logisztikai útvonal létrehozását és fenntartását. Ilyen probléma például, ha a tábor túl messze van, a környezeti viszonyok zordak, vagy ha mondjuk nagyon rövid időn belül szükség lenne utánpótlásra. A szakemberek ezért mindig arra törekszenek, hogy nagyon gyorsan és rugalmasan szállítsák ki a készleteket.
Érdekesség, hogy az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma már az 1960-as években úgy tekintett a rakétákra, mint az egyik lehetőségre, amellyel nemcsak a készletek, hanem maguk a csapatok is gyorsan átszállíthatók a világ egyik pontjáról a másikra. Ezeket a járműveket nagy, újrafelhasználható egyszintes eszközöknek képzelték el, amelyek olyan aeroszolos motorokat használnak, amelyek
nem csupán pályára állíthatóak, de ellenőrzést is végeznek a kijelölt célállomáson.
Az Apollo-korszak technológiája azonban mint kiderült, egyszerűen nem volt megfelelő a feladathoz. A szárazföldi rakétaegységek fejlesztése még gyerekcipőben járt, a vízi járművek rendkívül drágák, a rakományok pedig nagyon kicsik voltak. A fejlesztők a "Vanguard Rakéta" program során azonban új szemszögből vizsgálják a dolgot, és a kormány által kifejlesztett és üzemeltetett járművek helyett nagy kereskedelmi rakétákat használnának a szállításra.
A Vanguard rakéta az Egyesült Államok által létrehozott hordozórakéta volt, amit a világ első űrrakétájának szántak. A Vanguard-program során műholdak pályára állítására szolgált. A Szputnyik–1 sikere, és az az utáni pánikban sietve feljuttatott Explorer–1 pályára állítása megakadályozta a Vanguardot a program fő céljának beteljesítésében. Később a hordozóeszköz sikertelensége miatt a rakéta továbbfejlesztése leállt és három sikeres – és nyolc kudarcot vallott – felbocsátás után magát a programot is leállították.
Hogy sikerre vigyék elképzeléseiket, az Amerikai Légierő egyrészt azzal kísérletezik, hogy hogyan lehetne egy ilyen rakétával közvetlenül az emberek és a létesítmények mellett landolni, másrészt szeretnének kifejleszteni egy olyan, könnyen tölthető és kiüríthető rakteret, amelynél az sem probléma, ha repülés közben kell ledobni a szállítmányt. Kereskedelmi rakéták alkalmazásával a cél a katonai költségek csökkentése, valamint a fejlesztés felgyorsítása, amelyet az Egyesült Államok Közlekedési Parancsnoksága (USTRANSCOM) bérel majd magáncégektől.
(A fotó csak illusztráció, forrása: Unsplash/SpaceX)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR