Csak a Tesla engedélyével adhatják el az autójukat azok, akik Cybertruckot vásárolnak

2023 / 11 / 14 / Bobák Áron
Csak a Tesla engedélyével adhatják el az autójukat azok, akik Cybertruckot vásárolnak
A gyártó általános szerződési feltételeibe nemrég egy érdekes kitétel is bekerült, ami kifejezetten a hamarosan érkező elektromos pickup leendő vásárlóira vonatkozik.

Talán nem lenne túlzás azt állítani, hogy a Tesla Cybertruckja jelenleg a legjobban várt modell a világon, hiszen az elektromos pickupra annak 2019-es bejelentése óta mintegy kétmillió előrendelés érkezett. Igaz, a leendő vásárlóknak ehhez elég volt 100-150 dolláros foglalót letenniük, amit bármikor vissza is igényelhetnek, vagyis az előrendelés feltehetőleg nem minden esetben fog vásárlással végződni, de az azért mindenképpen elmondható, hogy a futurisztikus járműre hatalmas az érdeklődés.

A Cybertruck körüli felhajtást ha lehet, csak fokozta, hogy Elon Musk vállalatának többször is el kellett halasztania a gyártás kezdetét, így az első pickupok végül csak jó kétéves csúszással, idén júliusban gördültek le a texasi Gigafactory gyártósoráról. A kiszállítás megkezdését a Tesla november 30-án egy nagyszabású rendezvénnyel ünnepli meg, ami után az első szerencsések hamarosan be is huppanhatnak majd a Cybertruck volánja mögé. Ezek a kocsik többnyire várhatóan olyan vásárlóknál landolnak, akik korán beálltak a sorba, vagyis már négy éve leadták a rendelésüket, és bár ennyi várakozás után nem túl valószínű, hogy egyhamar meg akarnak válni a járműtől, azonban ahogy arra a Teslarati nemrég felhívta a figyelmet, erre nem is igazán lesz lehetőségük.

A lap szerint az elmúlt időszakban több újdonsült Tesla Model 3 és Model Y tulajdonos is jelezte, hogy a cég általános szerződési feltételeiben megjelent egy új kitétel, ami kifejezetten a leendő Cybertruck-tulajdonosokra vonatkozik. A bejegyzés értelmében az ügyfél a megrendeléssel "beleegyezik abba, hogy a kiszállítás dátumától számított egy éven belül nem próbálja meg értékesíteni a járművet". Ha valaki mégis el akarja adni az autóját, arról először értesítenie kell a Teslát, akik visszavásárolhatják a Cybertruckot a vevőtől, de ha ezzel a lehetőséggel nem élnek, a tulajdonos akkor is csak a gyártó írásos engedélyével adhatja el másnak az autót.

"Amennyiben ön megszegi ezt a rendelkezést, vagy a Tesla megalapozottan feltételezi, hogy Ön meg fogja szegni ezt a rendelkezést, a Tesla keresetet indíthat, hogy megakadályozza a jármű tulajdonjogának átruházását" - írja a dokumentum, hozzátéve, hogy a Tesla 50 ezer dollárt vagy az eladás ellenértékeként kapott kötbért is behajthatja az eladón attól függően, hogy melyik összeg a magasabb. A szerződési feltételeket megszegő vásárlókat emellett a Tesla azzal is szankcionálhatja, hogy a jövőben egyáltalán nem vásárolhatnak semmilyen Tesla modellt.

A hírről szintén beszámoló Interesting Engineering feltételezése szerint a szigorú szabályokra azért lehetett szükség, hogy elejét vegyék a spekulációknak, vagyis hogy valaki kifejezetten azzal a széndékkal vásároljon Cybertruckot, hogy azt később továbbértékesítse. Ezt, vagyis hogy viszonteladók vásárolják az autóikat, a Tesla szerződési feltételei viszont eddig is tiltották, vagyis nem egyértelmű, hogy a Cybertrukra vonatkozó passzus miért került bele külön a dokumentumba.

Ami biztos, hogy a gyártónak spekulánsok nélkül is hatalmas kihívás lesz kiszolgálni a keresletet: a Tesla által a beszállítóknak küldött korábbi levél szerint a cég úgy számol, hogy évente 375 ezer Cybertruckot tudnak legyártani, így pedig várhatóan csak az eddig leadott előrendelések teljesítése is hosszú évekbe fog telni.

(Fotó: Steve Jurvetson/Flickr/CC BY 2.0, Kruzat/Wikimedia Commons/CC-BY-SA 4.0)

Egyre valószínűbb, hogy nem a Tesla lesz az elektromos pickupok királya A Cybertruck gyártásának kezdetét a hírek szerint ismét elhalasztják, így az Amerikában rendkívül népszerű kategóriában a Tesla jókora lépéshátrányba kerülhet az egyre csak gyarapodó konkurenciával szemben.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.