Egyre valószínűbb, hogy nem a Tesla lesz az elektromos pickupok királya

2022 / 01 / 15 / Bobák Áron
Egyre valószínűbb, hogy nem a Tesla lesz az elektromos pickupok királya
A Cybertruck gyártásának kezdetét a hírek szerint ismét elhalasztják, így az Amerikában rendkívül népszerű kategóriában a Tesla jókora lépéshátrányba kerülhet az egyre csak gyarapodó konkurenciával szemben.

Bár a Tesla állítólag már december folyamán eltüntette a Cybertruck oldaláról a gyártás kezdetét jelölő 2022-es évszámot, az erről szóló hírt csak csütörtökön kapta fel a média. A Reutersnek később egy névtelenséget kérő forrásból azt is sikerült megerősítenie, hogy Elon Musk vállalata valóban elhalasztotta a gyártás kezdetét, így az első Cybertruckok 2022 vége helyett csak 2023 márciusában fognak legördülni a texasi üzem gyártósoráról.

Bár Musk korábban az ellátási lánc akadozásait jelölte meg a csúszás első számú okaként, a Reuters azt is megtudta, hogy a halasztás oka részben arra vezethető vissza, hogy a Tesla némileg áttervezi a terepjárót, amire azért lehet szükség, mert a Rivian, a General Motors, a Ford és a Chevrolet hasonló típusú autóinak megjelenésével a Cybertruck érzésük szerint már nem elég vonzó a vásárlók szemében.

Amerikát elárasztják az elektromos pickupok Az amerikai autópiac három vezető modellje három pickup. Nem csoda, hogy ott mindenki ebből a tortából akar kiharapni egy darabot az elektromos átmenet zűrzavarában.

Amikor Elon Musk 2019 novemberében bemutatta a Tesla Cybertruckot, még úgy tűnt, hogy a gyártó az elektromos pickupok piacát is ugyanolyan magabiztosan uralhatja, ahogy teszi azt a luxusszedánok és SUV-ok esetében már hosszú évek óta. Bár a törhetetlennek beharangozott ablaküveg a bemutatón azonnal betört, ez is leginkább arra volt jó, hogy még több reklámot generáljon az új modellnek, ami az egyedi formatervével egyébként is szinte azonnal klasszikussá vált.

A viharfelhők tavaly augusztusban kezdtek el gyülekezni a Tesla háza táján, amikor a gyártó bejelentette, hogy a gyártást az eredetileg tervezett 2021 helyett csak egy évvel később kezdik meg, amivel az is biztossá vált, hogy nem a Cybertruck lesz az első elektromos pickup a piacon. A dicsőség végül a szinte a semmiből felbukkanó Riviant illette meg, akik ősszel elkezdték kiszállítani az első R1T nevű terepjáróikat, éppen megelőzve a General Motors Hummer EV-jét, amelyből az első darabokat karácsony környékén kapták kézhez a megrendelőik.

A Teslának ez még nem lett volna igazán ok az aggodalomra, hiszen a Rivian a gyártás felskálázásának kihívásai miatt nem számíthat arra, hogy az első évben százezres nagyságrendben fogják eladni a terepjárójukat, a Hummer EV-nek pedig már csak a száztízezer dollár feletti indulóára miatt sincs igazán esélye rá, hogy népautóvá váljon. 2022-ben és 2023 elején viszont érkezik a piacra két új versenyző is, mégpedig éppen azok a gyártók, akik az elmúlt évtizedekben a legnagyobb számban értékesítik az USA-ban verhetetlen népszerűségnek örvendő pickupokat: a Chevrolet a január elején megrendezett CES elektronikai kiállításon mutatta be a Silverado elektromos változatát, míg a Ford idén tavasszal már meg is kezdi az F-150 Lightning gyártását, amit sokan már a megjelenése előtt elkönyveltek az elektromos terepjárók bajnokának. Nem véletlenül, hiszen az F-150 immár csaknem negyven éve a legnagyobb darabszámban eladott autó a tengerentúlon, a legfrissebb hírek szerint pedig a Lightningra már a megjelenése előtt több mint 160 ezer előrendelést adtak le.

Bár a Cybertruckra a hírek szerint ennél is nagyságrendekkel több, mintegy egymillió előrendelés érkezett, ez nem sokat jelent, hiszen a megrendelőknek csupán száz dollár előleget kellett befizetniük, amit bármikor vissza is igényelhetnek. Sokan most attól tartanak, hogy pontosan ez fog történni, vagyis a vásárlók a végtelen várakozást megunva inkább átpártolnak a konkurenciához. A bizonytalanságot a Tesla részvényárfolyama is megérezte, ami a hír csütörtöki kipattanását követően jelentősen esett, igaz, a pénteki zárás előtt már ismét felfelé araszolt.

A Teslának amiatt azért továbbra sem kell aggódnia, hogy a halogatás miatt teljesen kiszorulnak a piacról. A belső égésű motoros pickupokból csak az USA-ban több millió darabot adnak el minden évben, miközben az első években a Ford is mindössze 150 ezer darab F-150 Ligtning gyártását tervezi éves szinten. Az viszont egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Cybertruck története nem az a diadalmenet lesz, amilyen a Model 3-é vagy a Model Y-é volt, és története során első alkalommal most a Teslának kell majd kapaszkodnia, ha utol akarják érni a konkurenciát.

(Fotó: Kruzat/Wikimedia Commons/CC-BY-SA 4.0, Bill Pugliano/Getty Images)

Elon Musk szerint van rá esély, hogy megbukik a Cybertruck A milliárdos azonban ezt sem bánná, annyira imádja ezt a kocsit.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.