Az AutoFlight Prosperity I légitaxijának demonstrációs célokra szánt prototípusa már több mint 30 tesztrepülésen van túl, amelyek mindegyikét az áprilisban tartott bemutatkozója óta kivitelezte. A Prosperity I POC2 (proof-of-concept) verziója új propellereket kapott, amelyek a levegőbe emelkedést segítik elő, a haladást biztosító, korábban két oldalt elhelyezett két propellert pedig egy középső propellerrel és két motorral cserélték fel.
A jelenlegi konfiguráció már a végleges kialakítással majdnem egyező képet mutat, de a teljes nagyságú, kész eVTOL-t csak valamikor az év végén mutatják majd be. A cég későbbi tervei szerint a személyszállítási szolgáltatást 2026-ban kezdhetik meg, és a légitaxi 10 percre csökkenti majd az egyébként órákig tartó autós utazást, anélkül, hogy többé kerülne a hagyományos taxiknál.
A Volocopter VoloDrone járművének tesztrepülés közbeni teljesítményét már tavaly, a VoloCity-ét idén áprilisban mutatták be a nagyközönségnek: az előbbi eVTOL hatalmas méreteivel tűnik ki a versenytársak sorából, mivel ezt a járművet csomagszállításra szánják, a jövőben akár 200 kilogramm szállítmányt is fuvarozhat 40 kilométer távolságba, míg a VoloCity a párizsi olimpián debütál és utána a városokban végzi a taxiszolgáltatási feladatait.
A cég három utas szállítására alkalmas VoloConnectjének első repülésére most került sor, a prototípust két percen át tesztelték különféle manőverek elvégzésével. A VoloConnect a VoloCity kiegészítésére szolgál, a hatótávja ugyanis meghaladja a másik eVTOL-ét: száz kilométer megtételére lesz képes 250 km/h végsebességgel (a VoloCity egy feltöltéssel 35 kilométert tesz meg és maximális sebessége 110 km/h). A Volocopter valamivel előbbre tervezi a szolgáltatás elindítását - ahogy korábban írtuk, az engedélyek beszerzése után a párizsi olimpián már ezzel szállítanák a látogatókat és utána rendszeresítik a szolgáltatást.
A Lilium eVTOL gyártó Phoenix 2 modellje az egyik legnehezebb próbáján van túl, június 6-ai bejelentés szerint sikerrel teljesítette azt a manővert, amelynek során a "lebegő" pozícióból horizontális haladási irányba váltottak a főszárnyai. A Lilium leírása szerint ez az egyik legbonyolultabb, de egyben legalapvetőbb művelet, ami az eVTOL működéséhez elengedhetetlen és az eredményes teszt mérföldkövet jelent a légi közlekedés számára. A Lilium az ötödik generációs gépet tavaly Németországban kezdte tesztelni, idén pedig a spanyolországi ATLAS központban folytatták a próbákat, következő lépésként a nagysebességű repülést demonstrálják majd.
A nyár folyamán bemutatják a Phoenix 3 prototípust is, amitől még jobb eredményeket várnak, az engedély megszerzését az eredeti tervek szerint 2023 végére tervezték. Az eVTOL speciális, 36 propellerrel ellátott kialakítása az átlagosnál nagyobb teljesítményre teszi képessé: maximális sebessége 300 km/h, hatótávja 300 km.
(Fotó: Lilium)